Begynner å gi opp
Moderator: Moderatorer
Begynner å gi opp
Jeg begynner seriøst å lure på om det er noen høyere makter der ute som ikke vil ha jeg skal ha rotter. Dorian og Drac har alltid komt godt overens. Greit nok de har lekesloss litt og av og til blir det mer alvorlig men ingenting som jeg ikke forventet. Før her i går natt. Et voldsmot leven midt på natten og når jeg skrudde på lyset var det blodsprut over hele buret. Drac satt vetskremt i et av rørene og Dorian var dekket av blod. Jeg separerte dem for resten av natten og vasket såret til Dorian. Nå sitter jeg med en illsint, opp puffet Dorian inne i buret og en livredd Drac i genseren min som nekter å gå inn i nuret igjen selv om Dorian ikke kan nå ham i den halvdelen.
Hva skal jeg gjøre?
Hva skal jeg gjøre?
-
- Gammelrotte
- Kjønn: Ikke oppgitt
Gamle er disse guttene?
Kastrasjon eller avlivning ville antaglig vært eneste løsning, hvis ikke du ønsker gjøre alene rotte av ham. Selv om jeg ikke tror kastrasjon ville hjulpet når rotta allerede har angrepet og bitt en annen rotte, men det har jeg ikke nok erfaring med så kan ikke si noe der.
Kastrasjon eller avlivning ville antaglig vært eneste løsning, hvis ikke du ønsker gjøre alene rotte av ham. Selv om jeg ikke tror kastrasjon ville hjulpet når rotta allerede har angrepet og bitt en annen rotte, men det har jeg ikke nok erfaring med så kan ikke si noe der.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.
De ble født 19.05 så de er jo i hormonfasen. Har jo alt måttet avlive ene broren deres for han var aggressiv og så frem til å ha en fin tid med disse to. Problemet er jo også at hvem får skylden? Han som har puffet seg opp og jaget den andre inn i et hjørne eller den som biter når han er presset inn i et hjørne og den andre ikke gir seg? Har virkelig ikke lyst til å avlive noen av dem. Da blir det nok heller at de må bli alene rotter.
Mine to kastrater har foreløpig ikke skadet ander etter å bli kastrert pga. aggresjon. Begge hadde skadet andre rotte før, sannsynligvis flere ganger for den ene, og helt sikkert for den andre. De var enda til året og litt over året da kniven kurerte dem... så det er håp.
Men det er ikke sikkert at det blir så lett for Dorian å akseptere Drac i buret uansett
Håper han gror raskt sammen. :rottehode:
Men det er ikke sikkert at det blir så lett for Dorian å akseptere Drac i buret uansett

Dorian ser ut til å ha grodd fint sammen alt så det var nok mer pga Drac traff et sted med mye blod enn at det var et dypt kutt. De lå en stund i samme køye mens jeg holdt på å vaske buret, men så begynte plutselig Dorian å puffe seg opp igjen og jaget Drac rundt. Så nå er de separert for en god stund ser det ut som.
Ja det er en mulighet som jeg vurderer.
Tingen er at jeg har også fått tilbudet om en annen avt mulighet. Har fått tilbud fra ei bekjent i Oslo som har hatt rotter lenge men som har hatt pause en stund og savner dem veldig. Hun sa at hun gjerne kunne ta i mot den ene da hun er vant med problemrotter og kunne fint ha ham som alene rotte om det var det beste. (Bare så det er sagt..vi snakker da om ei som jeg har kontakt med og som er 100% klar over hva som har skjedd og hvordan ting ligger an. Er ikke for å "dytte problemet over på andre her.) Liker ikke tanken på å splitte opp brødrene mine men det er bedre enn å måtte avlive dem uansett. Da blir det til at de begge blir alene rotter for en stund da jeg uansett ikke har mulighet til å evt introdusere en ny liten rotte uten hormoner før etter jul. Har et lite håp om at siden de er midt i hormonfasen at det kan roe seg ned etter en stund slik at de kan være rundt andre rotter. Noen tanker rundt en slik ordning?
Tingen er at jeg har også fått tilbudet om en annen avt mulighet. Har fått tilbud fra ei bekjent i Oslo som har hatt rotter lenge men som har hatt pause en stund og savner dem veldig. Hun sa at hun gjerne kunne ta i mot den ene da hun er vant med problemrotter og kunne fint ha ham som alene rotte om det var det beste. (Bare så det er sagt..vi snakker da om ei som jeg har kontakt med og som er 100% klar over hva som har skjedd og hvordan ting ligger an. Er ikke for å "dytte problemet over på andre her.) Liker ikke tanken på å splitte opp brødrene mine men det er bedre enn å måtte avlive dem uansett. Da blir det til at de begge blir alene rotter for en stund da jeg uansett ikke har mulighet til å evt introdusere en ny liten rotte uten hormoner før etter jul. Har et lite håp om at siden de er midt i hormonfasen at det kan roe seg ned etter en stund slik at de kan være rundt andre rotter. Noen tanker rundt en slik ordning?
-
- Hamstrer mat