Nå vet jeg ikke helt hva du skulle frem til med den setningen der, men det føles litt som kritikk. Som om jeg ikke oppriktig vil det beste for han, men velger hva som er lettest for meg og min økonomi..Woodgirl wrote: Mange velger ikke å kastrere pga det er dyrt. Rundt tusenlappen. (da trøster man seg sikkert med at det ikke ville blitt bedre likevel)
Akkurat nå befinner jeg meg i en veldig uheldig situasjon økonomisk, som jeg ikke føler for å skrive for detaljert om på åpent forum. Jeg synes ikke det var dyrt å bruke penger på Pippins kastrering i april, men akkurat nå er 1000kr eller mer dyrt. (Dette var ikke noe jeg forutså kom til å skje da jeg skaffet rotter, og jeg har hele tiden ellers kunne gitt alle mine dyr den medisinske behandlingen de trenger..)
Men det er ikke bare økonomien som er grunnen til at jeg vurderer avlivning. For selv om jeg ikke vil han skal bli borte, så er det problemer med han som jeg ikke er sikker på om kan løses ved kastrering.
Men det er jo også en grunn til at han fortsatt lever, for jeg vil jo som sagt ikke at han skal dø. Jeg er glad i han, og vil så gjerne at han skal fungere godt med flokken. Eller i det minste fungere godt alene. Men ingen av delene er en realitet nå.
Men ja, det kan hende en kastrering ville fjernet stress og hormoner, og han kunne blitt en "bedre rotte". Og hadde jeg hatt 1000kr nå, hadde jeg heller brukt de på å kastrere han enn på noe annet...
Det er ikke som avlivning er en lett løsning for meg. Jeg er veldig glad i han, og det føles litt leit hvis noen mener at jeg ikke har gjort nok eller prøvd masse. Jeg har jobbet med han i månedsvis. Jeg har ikke prøvd kastrering, så da har jeg ikke prøvd nok tydeligvis. Men jeg vet ikke hvor riktig det er at han skal gå i enda flere måneder med stress, hormoner rasende og sitte i et eget bur helt ensom..
Selvfølgelig har dere lov å ha andre meninger og syn på ting, jeg vil gjerne høre andres tanker om Dexter-situasjonen. Jeg er ikke sint/lei meg når jeg skriver dette. Liker ikke lage drama heller, men jeg bare følte at flere nå hadde den oppfatningen at jeg bare ikke gidder å prøve alt for han.