Rotters (bisarre) vaner og uvaner

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Hedda
Sofaspiser
Posts: 194
Joined: 24 Mar 2005, 23:06
Location: Oslo
Contact:

Post by Hedda »

Julia wrote:Hehe, Hedda: Carl lå på ryggen oppi matskåla og sov tidligere i dag... :lol: Med beina i været og greier...så komisk! Tror han har det etter mamma Phedra, da - hun ligger også ofte på ryggen og sover.
Så lei meg for at jeg ikke har kamera - spørs om jeg burde investere i et når feriepengene kommer.
Håper han gjør sånne søte ting når han kommer til meg og :D

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

Skal legge ut nye bilder av utbryterkongen "Mydini" snart, hun er et funn! Hun kan riktignok (HELDIGVIS! 8) ) ikke åpne lukene selv, men så fort vi åpner, halvt hopper, halvt klatrer hun ned så langt hun kommer og jumper 30 cm ned på gulvet. Hun har også lært seg å gli ned langs beinet på buret, men foretrekker å hoppe, det må jo gå fort! Vips, så forsvinner hun bak tv'en og romsterer noe fryktelig, før hun dukker opp ved videospilleren. Noe der bak irriterer henne noe VANVITTIG, for hun romsterer som bare det. Heldigvis er alle ledninger intakte...ennå.... :wink: My gjør hva som helst for å få en liten løpetur på gulvet og viser oss gjerne når det er på tide å slippe henne ut. Hun henger halve dagen i sprinklene på buret og VIL ha oppmerksomhet, skikkelig søtnos! :D
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

Her er hun, utbryterkongen Mydini!

"Oioioioi, hvordan kommer jeg meg ned på forjettede gulvet?!"
http://foto.vg.no/show_image_stream.php ... 580&dy=435

"Sånn, ja! Nå skal det bli moro."
http://foto.vg.no/show_image_stream.php ... 580&dy=435

:lol: :lol: :lol:
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Julie Erlandsen
Stjeler søppel
Posts: 739
Joined: 13 Apr 2005, 12:49
Contact:

Post by Julie Erlandsen »

Hei
En av hannrottegruppene mine har funnet seg en morsom vane.
Vi har en gammel hannkatt som aldri i sitt liv har fanget en mus. Han har imidlertid nå funnet ut at det er litt morsomt å fange rottehaler. Har skjedd et par tre ganger. Når det har skjedd, har en burkompis vært parat og bitt katten i nesa for at den rotta som er fanget skal komme løs. (jeg passer selvfølgelig på)
Synes det er så artig å se fordi det forteller jo om en ganske stor grad av intelligens når rottene faktisk samarbeider i forhold til katten.

Vil bare si at kombinasjon katt/rotte er ikke noe man skal tro går bra. Jeg har sett katter og rotter sove sammen, faktisk også katter og rotter spise fra samme tallerken. Tror det handler om at ei tamrotter opptrer så veldig annerledes overfor en katt enn ei vild rotte vil gjøre. Derfor vil den vilde rotta bli tatt fortere enn ei tam selv om den vilde løper mye fortere. Men før eller seinere vil også den tamme rotta bli tatt av katten hvis eieren ikke passer på.
mvh Julie

anita
Gammelrotte
Posts: 2716
Joined: 13 Feb 2004, 19:23
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: ullensaker

Post by anita »

:lol: Kuuule rottene! :lol: Lag en film til oss - skulle gjerne sett oppsynet på katten, jeg! :wink:
Anita

Julie Erlandsen
Stjeler søppel
Posts: 739
Joined: 13 Apr 2005, 12:49
Contact:

Post by Julie Erlandsen »

Katten ser akkurat like teit ut som man skulle tenke seg.
Og rottene, jeg er sikker på at de ler høyt! HAdde jeg bare vært rotte selv, hadde jeg nok hørt det! :)
mvh Julie

anita
Gammelrotte
Posts: 2716
Joined: 13 Feb 2004, 19:23
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: ullensaker

Post by anita »

Tegn dem! :lol:
Anita

Julie Erlandsen
Stjeler søppel
Posts: 739
Joined: 13 Apr 2005, 12:49
Contact:

Post by Julie Erlandsen »

JA!
Kanskje det var en ide!
Det m jeg tenke mer på.
mvh Julie

Locked