Mimmi napper av Tallulah pels

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
lucas
Stjeler søppel

Mimmi napper av Tallulah pels

Post by lucas »

Nå har Mimmi nappa av Tallulah pels ved nakke/skulder område :? Tenkte dette med en gang jeg så hun hadde mista pels, men nå har jeg også observert det selv. Dro hjemmefra i halv ti tiden, da var det ikke skjedd, når jeg skulle si nattwa nå halv to la jeg merke til det. Tallulah haddde også noen sår/mista mye pels på magen i sommer da pappa passa henne men da hadde hun vært oppe i sofaen så tenkte at hun hadde fått sår der av stifter/spikere da hun er litt dårlig i bakbeina.

Hva bør jeg gjøre Eller hva kan jeg gjøre? Synes ikk Mimmi er noe snill mot hverken Frøken eller Tallulah :(

Lyngrottene
River avispapir

Re: Mimmi napper av Tallulah pels

Post by Lyngrottene »

Jeg ville vel ha satt Mimmi i ett bur for seg selv over natten iallefall, så ha alle tre ute, sammens med deg, imorgen. Gjør hun dette da også, så lag en skarp lyd som hun vil reagere på. Kanskje hun da vil reagere på det og kanskje la dette være. Mulig det kun hjelper en liten periode, men hvem vet, kasnkje dette faktisk gjør susen at hun ikke får være i deres selskap på noen timer. Har hat krangling i bur tidligere da jeg har gjort dette, altså ikke noe pga napping av pelsen, men skikkelig krangling, og for min del hjalp faktisk det at de var separerte over natten ':)
Hilsen oss og våre 7 snart 9 bartetotter :D - Nå med Oppdatert hjemmeside ♥
R.I.P. englene våre, dere er dypt savnet <3

It's better to have loved and lost... Than never too have loved a rat before!!

Matmor
Gammelrotte

Post by Matmor »

Synd det skal være så mye rart med Mimmi :(
Den overdrevne stellingen av andre rotter med barbering er som regel et dominansfenomen, men den kan også skyldes andre forstyrrelser i hjernekjemien.

Aminosyren L-arginin, som finnes rikelig i nærmest all proteinrik mat, kan øke barbering hos rotter. Det er verdt et forsøk å prøve å nedsette proteininnholdet i kosten hennes (og øke på med c-vitamin- og e-vitaminer, for hun trenger mer antioksidanter når hun får mindre L-arginin.)

Jeg skal til Oslo neste helg - skal vi prøve å ordne det så jeg får sett på Mimmi da?
:rat:

Matmor
Gammelrotte

Post by Matmor »

Jeg har avtalt med Lucas at Mimmi blir med meg hjem neste helg. Hvis hun barberer på grunn av dominans kan det hende hun fungerer bedre sammen med noen litt tøffere rotter - som de svære kastratene mine og søsteren sin, som i alle fall er samme størrelse. Så håper jeg det hjelper :)

Larm
Gammelrotte

Post by Larm »

Håper det går bra, og at Mimmi og Victoria vil trives sammen :D
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Post Reply