Poppe Øyne

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Nicole
Stjeler mat

Poppe Øyne

Post by Nicole »

Rottegutten min Remy! En skikkelig lat kosefant. Han popper nå øyne på daglig basis. Skjer mange ganger for dagen også når han får gå rundt her med meg på sofanen med de andre rottene :D Først trodde jeg det var noe gale med nuskebassen min. Men så snakket jeg med Larm og det var visst det "ultimate kosestadiet".

Da ble jeg veldig stolt.

Men er det sant at dette er noe som rotteeiere venter leeenge på at skal skje? Og i mange tilfeller gjør ikke rottene deres det? Det er da ikke uvanlig at de fleste rotter popper øyne? er det? :)
Hilsen Nicole, Remy, Spinky, Arthur, Celica, Tott, Lotta og Minnie + Tre små hærligheter! (Ole, Dole og Doffen!)
Se: http://www.rottatouille.webs.com

Stine
Gammelrotte
Kjønn: Kvinne

Re: Poppe Øyne

Post by Stine »

Alle mine rotter popper øyne, noen ofte, noen skjeldrene.

De gjør det når de koser seg, feks når de blir koset med eller ligger veldig behagelig sammen med de andre.

Men noen av mine gjør det også når de er på do så det er ikke alltid så godt å vite hva de mener med det :lol: Har også opplevd at en alenerotte som jeg hadde før plutselig bare stilte seg opp imidt i buret og poppet øyne.

De fleste rotter gjør det,men det betyr at rottene dine koser seg veldig så du kan være stolt over at du har en lykkelig kosegutt :bravo:
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Larm
Gammelrotte

Post by Larm »

Ja, Remy er en ekte stor kosegutt :bravo:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Nicole
Stjeler mat

Post by Nicole »

Og hadde ikke det vært for deg Larm så hadde jeg ikke hatt Remynusken min. Takk! :D
Hilsen Nicole, Remy, Spinky, Arthur, Celica, Tott, Lotta og Minnie + Tre små hærligheter! (Ole, Dole og Doffen!)
Se: http://www.rottatouille.webs.com

Martemor
Stjeler mat

Post by Martemor »

Min lille jackson popper øyner ganske ofte. først trodde jeg har gjorde det fordi han var redd, men nå gjør han det hele tiden når han koser. en skikkelig kosegutt:D
Marte, Mini og Jackson <3

Savner jentene mine Lille og Søte

maros
Omegarotte

Post by maros »

Sokrates og Speedie poppet øyne fra vi fikk de. Speedie poppet faktisk 10min etter han kom innenfor døren.
Pelle derimot har først nå begynt å poppe øyne, men har alltid gnisset tenner og viftet med halen :D
Har to små rottegutter, som bor til pappaen sin :)
Pelle Pøbel født i nov/des 08
Speedie Gonzales er født i uke12, 09

RIP Sokrates nov/des.2008 - 04.08.2010

Kesia
Gnager på ledninger

Post by Kesia »

Hei!
Jeg har hatt mine to rotter Lars og Dott siden 21 august 09. De er ca 1 år gamle eller snart 1 år.
Vi har lurt på om Dott er gravid men det er hun tydeligvis ikke...tror vi.. :roll:
Men uansett, jeg er helt nybegynner som rotteeier og vet liksom ikke helt hva som lønner seg for å få rotta vandt til meg.. Men jeg har jo prøvd så godt jeg kan med han Lars (for Dott er mamma sin nå) og hatt på hansker og alt tingen.
Jeg har hatt han en del løpende nede på kjellergulvet en gang om dagen ogs prøvd å få han til å gå på meg..
det viste seg jo at det var jo Jeg som måtte ta tak i han å 'tvangskose' han. Jeg likte det ikke pga det virket så brutalt.. Men det viste seg jo at det var ikke mer som skulle til for å få han trygg på meg..
Dette er bare en ukes tid siden og nå kryper han på meg uten å være redd.
Og for første gang i dag når han lå i buret sitt inni lua til bestemoren min så begynte jeg å klappe han mens jeg snakket rolig til han og sa navnet hans flere ganger..
oooo, også gjorde han noe kjempe rart med øynene sine; de bula ut flere ganger. Det så litt ekkelt ut, men jeg fant ut at det var å poppe øyne. tenk på det! bare pga han gjorde det (første gang jeg har sett) så føler jeg at han er trygg på meg og at jeg ikke er det store monsteret som jeg ser ut som fra hans side.
Kjempe gøy!

ja det var egentlig bare det jeg skulle frem til med all denne skrivingen, hehe..
Også hadde det jo vert fint for Lars å få seg en venn for han er alenekar..
Burde jeg kanskje vente litt med det helt til jeg vet at han er trygg på meg?

Også vil jeg ikke kjøpe i dyrebutikk helst for det står det masse om her at det er siste løsning..

Hilsen Kesia :bravo:
Hvil i fred min lille Vetle. (født 16/8-2009 og sovnet stille inn 16/12-2011)
Du vil alltid ha plass i mitt hjerte og i mine minner.

heidiii
Betarotte

Post by heidiii »

Kesia wrote: Også hadde det jo vert fint for Lars å få seg en venn for han er alenekar..
Burde jeg kanskje vente litt med det helt til jeg vet at han er trygg på meg?
Nei, de aller fleste rotter blir faktisk mer trygge på menneskene de bor hos når de får tryggheten i å ha en egen rottekompis eller flere :rat:

Kesia
Gnager på ledninger

Post by Kesia »

åh? så jeg trenger fåreløplig ikke å skaffe en ny kompis til han med det første?
Han er jo adskilt fra 'kona' si så de bor i forskjellige bur og jeg bor i Drammen så da må jo jeg ha med Lars hjem dit igjen uten en annen rottevenn.. Men han virker jo så utrolig sjarmerende og god og han virker som han er veldig intressert i meg hittil, men alle sier jo at hvis man skal ha èn rotte så må man egentlig ha to..?
Kan jeg vente med å skaffe en til da?

-Kesia =)

heidiii
Betarotte

Post by heidiii »

Kesia wrote:åh? så jeg trenger fåreløplig ikke å skaffe en ny kompis til han med det første?
Han er jo adskilt fra 'kona' si så de bor i forskjellige bur og jeg bor i Drammen så da må jo jeg ha med Lars hjem dit igjen uten en annen rottevenn.. Men han virker jo så utrolig sjarmerende og god og han virker som han er veldig intressert i meg hittil, men alle sier jo at hvis man skal ha èn rotte så må man egentlig ha to..?
Kan jeg vente med å skaffe en til da?

-Kesia =)
Jeg mener at du bør skaffe en venn til han så fort som mulig - både for hans egen del, men også for din i det at rotter blir fortere tamme når de er flere sammen. Nå høres det jo ut som om han er blitt ganske husvarm da, men det er lurt å finne noen til han. Jo lenger du venter, jo vanskeligere kan det være å introdusere han for andre senere.

Kesia
Gnager på ledninger

Post by Kesia »

åh okay. ja det var det jeg stusset på..
Han er jo ca 1 år gammel og har jo bodd sammen med hun Dott i flere mnd tror jeg..
jeg aner jo ikke hva slags oppvekst eller noen ting de har hatt.. Men nå er det jo han Lars jeg skal ta meg av.. Mamma har jo masse planer for Dott. Hun har jo nå fått kjempe stort bur som er beregnet for 5 rotter ++..

men jeg vil så gjerne komme i kontakt med noen jeg kan snakke mere med og lære mere av som kan litt mer enn meg..
Er du en som jeg kan ta litt lærdom av eller?
jeg kjenner ingen rotteeiere i det hele tatt..
Litt vanskelig å banke på hos alle naboene å spørre om de tilfeldigvis kan litt om rotte..

Jeg, som sagt, kunne ingen ting når jeg tok disse imot.. de måtte avlives og jeg var siste håp og jeg redder jo gjerne dyr i nød.. Og vil veldig gjerne lære meg å kjenne litt mer =)

-Kesia
Attachments
Lars og Dott
Lars og Dott
Ballus&Dott.jpg (9.91 KiB) Viewed 4811 times

Kesia
Gnager på ledninger

Post by Kesia »

men hvor kan jeg finne en evt kamerat til Lars uten å lete i dyrebutikker..
jeg har ikke bil så føller at det eer komplisert..eller er det ikke så vanskelig å finne noen gode oppdrettere?

heidiii
Betarotte

Post by heidiii »

Jeg skjønner at det er vanskelig. Jeg tar bare inn omplasseringsrotter selv, av flere grunner, og har så godt som null oversikt over oppdrettere, men det er det sikkert noen andre her som har. Ellers skjer det relativt ofte at det dukker opp annonser for uplanlagte kull på Finn.no. Samtidig må du jo også ta høyde for at introduseringen kanskje ikke går så bra. Noen anbefaler å da ta to nye rotter fra samme kull inn, slik at de vil ha selskap i hverandre om introduseringen ikke går bra.

Når du vil snakke med andre rotteholdere er du jo kommet til rett sted :) Mange setter pris på å lese gamle innlegg på forumet her også. Nå bor jeg ikke på din kant av landet, men hvis du vil ha kontakt over e-post kan du sende meg en PM, så kan du få adressen min. Ellers har jeg en gnagerside med informasjon om rotter her.

Kesia
Gnager på ledninger

Post by Kesia »

Ja jeg tar gjerne imot mail adressen din hvis det var det du mente :-)

Jeg har ikke helt skjønt hvordan man skriver private meldinger her enda jeg.. er det bare å søke på ditt navn her inne for så å sende deg en post?

heidiii
Betarotte

Post by heidiii »

Kesia wrote:Ja jeg tar gjerne imot mail adressen din hvis det var det du mente :-)

Jeg har ikke helt skjønt hvordan man skriver private meldinger her enda jeg.. er det bare å søke på ditt navn her inne for så å sende deg en post?
PM når du ved å trykke på lenken langt opp i venstre hjørne. E-posten min er uansett iogforseg [alfakrøll] gmail [punktum] com

Post Reply