Fingerfanging

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
Gretelita
Pinglerotte
Posts: 30
Joined: 12 Feb 2004, 21:55
Location: Oslo
Contact:

Fingerfanging

Post by Gretelita »

De siste ukene har Zelda fått fullstendig dilla på fingrene mine. Før har hun vært veldig avslappa i forhold til meg og hendene mine, men i det siste har hun blitt helt gal etter å fange fingrene mine. Hun kan klatre opp på skuldra, for så å gå hele veien ned armen for å finne fingrene mine, som hun så grabber tak i med begge hendene og småtygger på. Hun biter sjelden hardt, bare napper litt liksom. Skjønner ikke hvorfor hun har begynt med dette? Er det en slags lek, eller er det et forsøk på å dominere? Hun er periodevis ganske hårdhendt mot Søster også, hører små hyl fra Søster når Zelda steller pelsen hennes innimellom, og en gang har hun til og med bitt Søster til blods (går bra med Søster nå, fikk skilt dem før det ble mer alvorlig slåsskamp).

Men tilbake til fingerfanginga. Zelda kan gå skikkelig på jakt etter fingrene mine. Dersom jeg prøver å lage knyttneve og gjemme fingrene inni handa mi, så prøver hun å bryte opp handa for å få tak i fingrene. Hun har også begynt å nappe i nesetipp og øreflippene mine, på samme måte som med fingrene. Noen som skjønner hva hun mener med dette?

Martha

napping

Post by Martha »

jeg har 4 rotter som gjør det samme, det slikker og napper i fingrer, ører og neste,men viss det er noe tøy utenpå biter de hadrt, det har min sønn og mann erfart, rottene fant terne og beit tak,så viss rottene er i sofaen så er det ned med beina ellers biter de. :lol:

Elsol
Bygger bol
Posts: 464
Joined: 11 Oct 2004, 13:47
Location: Tromsø

Post by Elsol »

Snuppa og Emma gjør det samme,men ikke bare med fingrene..
Er er som besatt på å komme inn i munnen på samboern min..
Han har ingenting han skulle ha sagt.
Den som ikke vil han SKAL!! virker det som å de tenker..
Snur du hodet vekk grabber de tak i munnen med de sylskarpe klørne sine og røsker deg tilbake..Ingenproblem å få lukket opp en munn som ikke vil..Er bare å presse hodet inn,mens man river i de stakkars leppene..hehe..Både jeg og samboern har gått rundt med kloremerker på leppa og rundt munnen..De er heldigvis ikke så bestemt på meg..
Nøtter å sette de bort..Lurer på hva det kommer av.Samboern er skikkelig plaget innimellom og det gjør vondt for han også..Tårene spruter og jeg flirer..Hehe..Ser jo artig ut...

På bildet under her blødde han i munnvika til og med(de hadde sinnsykt lange og skarpe klør..)..hehe..Kaller de bare private tannleger :wink:

Image
Mvh
Elin:o)

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

:D Sånn som dette?

Image

Rotte Rottis var helt skrullete etter å sjekke munnen, særlig hvis hun kjente lukten av sjokoladeinfisert ånde...

Toffa er også helskrulls og SKAL inn i munnen. "Har dere gjemt unna noe godt her? Dere slipper ikke unna, vet dere...". Lukket munn? Ikkeno' problem for Toffa, hun klemmer tak i leppene med klørne sine og, vips, så er det bare å begynne å snoke.

Jeg synes det sier litt om hvor mye rottene stoler på sine mennesker, når de til og med tør stappe hele hodet inn i gapet på et rovdyr. :lol: Enten det, eller så er de stokk dumme... :wink:

PS: Større bilde på http://groups.msn.com/Fotogalleriet-DTF ... otter.msnw
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Locked