Hjelper det å ikke trekke seg unna?

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
iselinfl
Omegarotte

Hjelper det å ikke trekke seg unna?

Post by iselinfl »

Hvis en rotte biter, vil det hjelpe å la henne "bite seg ferdig" uten å rykke til med hånda? Den ene rotta mi som var en periode alene bet meg plutselig en dag. Jeg tror jeg ser hvorfor for hun virker litt skeptisk noenganger. Jeg tror jeg kanksje kom litt brått på til feil tidspunkt, men når henne bet så gjorde jeg ingenting. Jeg lot henne slippe tak når henne selv følte for deg å lot hånda fortsatt være der. Hun trakk seg litt tikbake, men kom bort til hånda mi og begynte å småsmake litt på hånda og rundt der hun hadde bitt.. Sleiket litt rundt området og satte seg tilslutt i en liten ball i ett hjørne å så litt stakkarslig ut. etter det har henne ikke bitt meg mer, men kommer lettere bort til meg. Jeg har heller ikke prøvd å løfte henne eller ta henne ut eller lignende om hun absolutt ikke vil. Jeg stikker ofte hendene mine inn og lar henne smake seg rundt og klatre på hendene mine som henne vil. det gjorde hun ikke før hun bet meg, hun ville nesten ikke komme bort til meg selv engang. Nå kommer hun også helt opp til annsiktet mitt og steller meg litt der.

tror dere henne skjønte litt at det ikke hjalp å bite meg?

tantepose
Gammelrotte

Re: Hjelper det å ikke trekke seg unna?

Post by tantepose »

Ja det er jeg sikker på!Og egentlig hadde hun sikkert ikke lyst heller,var kanskje bare usikker. ;) :nisseglis:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Matmor
Gammelrotte

Post by Matmor »

Å rykke til seg hånden gjør bare sårene større, så det skal man helst unngå. Jeg synes du håndterte saken bra :) Noen rotter fortsetter å bite hvis de får sjansen, og da er det ikke så smart å la hånden bli liggende. Men hvis man tror det var et feiltagelsesbitt er det noe annet.

Larm
Gammelrotte

Post by Larm »

Si en høy pipelyd dersom rotten biter i fingrene. På rottespråket betyr dette at du får vondt og rotten vil slutte å bite :D
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Post Reply