Hvordan få rottene til å slutte å "stjele"?

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
tuninna
Pinky
Posts: 12
Joined: 11 May 2010, 18:12
Location: Akershus

Hvordan få rottene til å slutte å "stjele"?

Post by tuninna »

Rottene har i det siste blitt fæle til å snike seg rundt og stjele med seg ting inn i buret. Alt mulig rart....og de skjønner at det ikke er lov, det ser jeg på dem. De "rotter" seg sammen og bærer det mellom seg hvis det er for stort til å bære alene. Hvis jeg ser på dem, stopper de og later som ingenting....men så fort jeg ser bort så fortsetter de å bære tingen de har tatt.
Syns ikke det har funket å si nei....

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Re: Hvordan få rottene til å slutte å "stjele"?

Post by Itchigo »

:giggle: Gjem tingene dine! Jeg syns bare det er søtt jeg <3 Mine stikker av med knekkebrød og tyggispapir og bokmerker og ukeplaner... Har gjemt ipoden da så de ikke finner den :P
Aurora

Kesia
Gnager på ledninger
Posts: 117
Joined: 10 Sep 2009, 15:41
Kjønn: Kvinne
Location: drammen
Contact:

Re: Hvordan få rottene til å slutte å "stjele"?

Post by Kesia »

Når du lar rottene dine gå rundt omkring så er det nok vanskelig å unngå at dem Ikke tar med seg spennende ting inn i bureet og ødelegger det eller noe.
Kan du ikke ha dem på et eget værelse(hvis du har tilgang)? Også kan du evt legge ut masse tingsebomser som de får lov til å stjele i det rommet uten at det gjør noe skade?

Moren min (MereteAH) har sine 4 rotter i et eget lokale som de kan herje rundt..
Hvil i fred min lille Vetle. (født 16/8-2009 og sovnet stille inn 16/12-2011)
Du vil alltid ha plass i mitt hjerte og i mine minner.

tuninna
Pinky
Posts: 12
Joined: 11 May 2010, 18:12
Location: Akershus

Re: Hvordan få rottene til å slutte å "stjele"?

Post by tuninna »

Har buret i stua, og de går stort sett løse hele tiden så lenge jeg er hjemme. Eneste gangene de er inne i buret er når de har kranglet med katten, og da går de inn frivillig, hehe.
Har ikke dør mellom stue, gang og kjøkken, så er vanskelig å kontrollere hvor de går.

Men jeg får prøve å rydde bort alt som kan ødelegges og heller legge frem mer leker til dem. Det er jo sikkert ikke så lett for dem å vite forskjell på en leke de kan tygge på og en pyntegjenstand som står i vinduskarmen som det ikke er lov å ta med seg inn i buret. Men det virker liksom som hver gang de tar noe de ikke får lov til så lister de seg og samarbeider så jeg ikke skal se det :P

Skulle gjerne hatt et eget rotterom,da hadde jeg nok sittet der inne hele dagen og lekt med dem....og da tror jeg samboeren min hadde flyttet ut :P

oliver;)
Hamstrer mat
Posts: 354
Joined: 09 Feb 2010, 10:36
Location: Moelv
Contact:

Re: Hvordan få rottene til å slutte å "stjele"?

Post by oliver;) »

Det ligger i naturen til rotter å "stjele". Mat, eller redematriale.. Dette er noe jeg ikke vil endre på hos mine rotter, det er litt av sjarmen :cheerful:
http://sites.google.com/site/ankasinetotter/

Jane, Sarah og Minny
Scott, Leon, Axeman og Vabis Pumkin, Smash <3R.I.P James<3 ,Oliver<3, Pippin<3, Lynet<3, Munti<3,Buzz <3, Nico <3

Koi
Pinky
Posts: 19
Joined: 24 Oct 2009, 01:21

Re: Hvordan få rottene til å slutte å "stjele"?

Post by Koi »

Awww! Syntes det hortes kjempe sott ut! :cheer: rottene mine er ute aa leker i stia, men kommer seg ikke direkte til budet derifra =de kan ikke bringe noe tyvgods med seg hjem. Da de var paa ferie derimot, tok de med seg den dyre sminka til vennina mi inn i buret, det er fortsatt et mysterium hvordan de fikk den store flaska inn i buret...

sommerfugel
Pinglerotte
Posts: 30
Joined: 15 Aug 2010, 18:00
Location: Asker

Re: Hvordan få rottene til å slutte å "stjele"?

Post by sommerfugel »

åååå det er jo så koselig og søtt når de "stjeler"..... :roflmao: . Her i huset har rottisene hatt tilgang til store deler av huset, ganske gøy når de kommer i full frat ned trappa med pysjen til dateren :crazy: .... inn i buret og krøller seg sammen med pysjen.... koser meg like mye verg gang thi hi :peewaggle:

Men må jo tilstå at vi har funnet mye rart i butet også da..... og hvis vi satt på gulvet og spilte eller puslet, kommer de kjapt og stikker av med noen av brikkene og du kan tro hvor stolte de er..... Høy benføring og hode og hale :nottelling:
Men så klart alt som de ikke skal få tak i (farlige ting osv) ligger i skuffer og skap her i huset :happy: :happy:
Så gjem alt du er redd for, ellers så tror jeg de koser seg veldig når de kan "stjele litt" :roflmao:
savner dere Albert, Skybert og Nurre

Savner deg Reidar gutten vår, Rip 17.06.2010

Post Reply