aggresiv?

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Rottefluffen
Hamstrer mat
Posts: 346
Joined: 07 Oct 2009, 20:17
Location: Asker
Contact:

aggresiv?

Post by Rottefluffen »

den ene rotta mi er ganske slem mot den andre, eller det virker vertfal som rang plaseringen går litt opp og ned :? av og til blir de ordentlig sinte på hverandre og biter! bokser osv... i sted gjore de det og da var det tilome en liten dott med hår der :shock: er dette normalt at brødre oppfører seg slik? de har alltid vert litt kranglete men i det siste har den ene begynnt og få sår av det :sad:
Smoothie<3 Candking<3

R.I.P Kim<33

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: aggresiv?

Post by Matmor »

Hårdottene er til å leve med, men sår synes jeg ikke du skal akseptere :sad: Hanrotter er faktisk i stand til å drepe hverandre, eller skade hverandre så avlivning er eneste mulighet. Da er det bedre å kastrere tidlig før uvanen får satt seg.
:rat:

Rottefluffen
Hamstrer mat
Posts: 346
Joined: 07 Oct 2009, 20:17
Location: Asker
Contact:

Re: aggresiv?

Post by Rottefluffen »

det er ikke store sår bare sånn mini liksom, men jeg kan se det ann litt
Smoothie<3 Candking<3

R.I.P Kim<33

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Re: aggresiv?

Post by Itchigo »

Det var en stund Ichigo og Amy kranglet en del, og Ichigo hadde kloremerker på ørene og ryggen. Bare sånne små liksom. Det går sikkert bra skal du se :cheerful:
Aurora

Kesia
Gnager på ledninger
Posts: 117
Joined: 10 Sep 2009, 15:41
Kjønn: Kvinne
Location: drammen
Contact:

Re: aggresiv?

Post by Kesia »

Det virker ikke som noe veldig alvorlig "slossing" slik jeg oppfatter det..
Jeg har to hannrotter og han ene har vert 1 måned på 'ferie' hos ei som skulle forsøke å parre med han jeg har.

Når jeg skulle introdusere Lars og Vetle for hverandre igjen etter 1 måned så gikk det rundt 3-4 dager med bare krangling. De prøvde å dominere hverandre som bare det og 'busta'(pelsen) føyk hit og dit og det ble masse pelsdotter overralt og en del små sår på begges kropper før de fant ut av hvem som var sjefen.. Det ble litt blod og 'svette' men det gikk veldig bra til slutt..

Men hvis det blir åpne kjøttsår som blir infiserte så ville jeg tatt en tur til dyrlegen.. Og hvis rottene viser tegn til aggresiv atferd ovenfor deg så burde du notere ned hva som evt kan være en plage for rotten din..

jeg er ikke proff eller noe sånt, men bare regner med at rotter er som andre dyr.. =)
Hvil i fred min lille Vetle. (født 16/8-2009 og sovnet stille inn 16/12-2011)
Du vil alltid ha plass i mitt hjerte og i mine minner.

Post Reply