Brutal vasking

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Katrin
Gnager på ledninger
Posts: 103
Joined: 02 May 2010, 23:44

Brutal vasking

Post by Katrin »

Hei.. Har sett at den ene rotta (Olivia) mi har fått et lite sår på ryggen, bittelite ett, kan se det litt gjennom den hvite pelsen hennes. Tror det kommer av at den andre rotta (Turid) mi vasker og steller pelsen hennes veldig mye og voldsomt. Jeg kan se at hun vasker seg selv og Olivia om hverandre, ser ut til at det bare er kos og ikke noe aggressivt, og det virker som de trives godt sammen. Men jeg hører at Olivia piper mye og ligger med øynene lukket i rare stillinger når Turid skal vaske henne (akkurat som når en har nødt å gjennomgå noe ubehagelig og er helt stiv i kroppen til det er over). Hvorfor er Turid så voldsom i vaskingen sin skal tro? Har aldri sett at Olivia har vasket Turid, kun omvendt. Og det er vel fordi Turid er den største og sterkeste. Olivia er litt lita og mer klossete. Er ikke så kjekt å høre Olivia pipe slik..

Atyla
Sover i do
Posts: 204
Joined: 10 Jan 2010, 23:50
Location: Drammen

Re: Brutal vasking

Post by Atyla »

mine holdt også på sånn men det ble aldri sår. mine var veldig ivrig med vaskingen og de pep masse :)
hvis det kommer fler kan det være utøy i pelsen. så følg med:)

Katrin
Gnager på ledninger
Posts: 103
Joined: 02 May 2010, 23:44

Re: Brutal vasking

Post by Katrin »

Hva slags utøy? Dette er andre såret jeg har sett som følger av vasking. Hva gjør man ved evt. "utøy"?

Atyla
Sover i do
Posts: 204
Joined: 10 Jan 2010, 23:50
Location: Drammen

Re: Brutal vasking

Post by Atyla »

tar en rur til dyrlegen:)

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Re: Brutal vasking

Post by Itchigo »

Lus, midd... Lett å behandle :)
Aurora

Atyla
Sover i do
Posts: 204
Joined: 10 Jan 2010, 23:50
Location: Drammen

Re: Brutal vasking

Post by Atyla »

jupp kjempelett=)
mine hadde lus eller midd. kom masse små skurv i huden.trudde først det var sår men de kom ganske ofte. så stakk til dyrlegen og fikk noe som heter stronghold. ble borte med en gang

Post Reply