Jepp, introduksjonsproblemer...

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Itchigo
Alfatryne

Jepp, introduksjonsproblemer...

Post by Itchigo »

Så da har jeg adoptert ei ny rotte. Smule heter hun, og er en 1.5 år gammel husky. Hun er kjøpt på Bergen Storsenter (Tropehagen tror jeg det er) og er veldig liten. Under 300g, nærmere 250 vil jeg si. Håper at hun legger på seg en del her da. Hun kom i et lavt Jennybur fyllt med sagflis (ingen lungelyder, phew), et trehus og masse gamle sokker :P Maten bestod av en halvspist pringles og en skål med solsikkefrø (skulle tro hun var feitere!). Søsteren hennes ble avlivet i går tror jeg, samme dag jeg fikk henne.

Prøvde så vidt en intro i går kveld. Ichigo gikk helt greit med henne selvfølgelig. Men Lavendel (1,7 år) puffet seg opp som en ballong og endte med å jage henne rundt og bite henne på ryggen. :sadpace: Senere lå de ved siden av hverandre i genseren min, men det var litt intenst for Smule tror jeg... De er iallefall IKKE venner, og jeg stoler ikke litt på Lavendel engang nå. Ikke bra.

Så hva syns dere jeg bør gjøre for at det skal gå seg til? Vil ikke måtte gi henne fra meg med en gang, men hun fortjener et godt hjem med andre rotter.
Aurora

Larm
Gammelrotte

Re: Jepp, introduksjonsproblemer...

Post by Larm »

Vi kan godt snakkes paa tlf Aurora :cheerful: Har nettopp hatt en vellykket introduksjon med Josefine og Mira, og med Josefine og Pipestrip :cheer: Lettere aa ta det paa tlf enn paa forumet. skriver fra en Ipad naa, derfor aa :wink:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Matmor
Gammelrotte

Post by Matmor »

Prøvde så vidt en intro i går kveld. Ichigo gikk helt greit med henne selvfølgelig. Men Lavendel (1,7 år) puffet seg opp som en ballong og endte med å jage henne rundt og bite henne på ryggen. Senere lå de ved siden av hverandre i genseren min, men det var litt intenst for Smule tror jeg... De er iallefall IKKE venner, og jeg stoler ikke litt på Lavendel engang nå. Ikke bra.
Har du mulighet for å la Smule og Lavendel dele på Ichigo? I desperasjon har jeg gjort det slik når det er to spesielle rotter som absolutt ikke går overens. Hvis Ichigo kan tilbringe natten med den ene, og dagen med den andre, blir det ikke så ensomt mens du venter på at ting forhåpentligvis går seg til.
:rat:

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Og så tror jeg at tid løser de fleste problemer da. :wink: Lykke til iallefall! :cheerful:

+

ø8æ
4
1838

..........................Ava hadde endel meldinger hun ville legge ved. :cheesy:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Larm
Gammelrotte

Post by Larm »

Jeg ville også latt Ichigo og Smule være sammen om natten og Ichigo og Lavendel sammen om dagen.
Så ville jeg latt de møte hverandre i korte øyeblikk som blir lenger og lenger etterhvert.
Lisbeth
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja

Itchigo
Alfatryne

Post by Itchigo »

Sorry at jeg ikke har vært innpå, kjedelig hodepineforkjølelse!

Uansett. Tror vel egentlig ikke at Ichigo kommer til å overleve uken, viss ikke hun mirakuløst blir bedre. Hun har mistet masse vekt og lider av den uhelbredelige sykdommen som vi alle er født med: alderdom. (Går faktisk på metacam for å se om det hjelper, tror desverre det gjør det) Derfor vil jeg ikke ha henne vekke fra Lavendel, på slutten. Syns ikke hun skal sove alene om nettene :sadpace:
Det beste hadde vært at Lille (hun er omdøpt til Lille Smule, pga feile relasjoner til det navnet :P ) kunne flyttet inn til begge to. Men Lavendel er så sta! Så foreløbig er Lille alenerotte.... Tror ikke hun lider, er fortsatt litt nervøs. men i dag spiste hun rømme fra fingeren min! <3
Aurora

Itchigo
Alfatryne

Post by Itchigo »

Sorry viss det er veldig galt av meg, men orker ikke lage en ny tråd. Fant et sår på magen (1mm fra kjønnsåpningen) til Lille Smule. Det er rundt og litt dypt og luktet betent. Ikke så veldig betent da tror jeg, fikk vekk det meste ved å vaske. Stakkar lille rotten fikk nok litt vondt. Uansett har jeg vasket med pyrisept og vasket buret grundig. I tillegg har hun fått baytryl. har nok til ca 4 dager tror jeg. Skal jeg fortsette å gi det? Siden det ikke er noe spesielt ille enda, tenkte jeg det var greit å behandle henne selv.

Ichigo er ganske ille, hun greier seg fint på smertestillende da. men har bare en dose metacan igjen :( Så da blir det vel avlivning en av de neste dagene :trist2:
Aurora

maros
Omegarotte

Post by maros »

Ta med Smule til dyrlegen når du er der med Ichigo?
Har to små rottegutter, som bor til pappaen sin :)
Pelle Pøbel født i nov/des 08
Speedie Gonzales er født i uke12, 09

RIP Sokrates nov/des.2008 - 04.08.2010

Itchigo
Alfatryne

Post by Itchigo »

Selvfølgelig :)
Aurora

Larm
Gammelrotte

Post by Larm »

Grønnsepe vann er det beste ved betennelser :cheerful:
Det er ikke alltid nødvendig med antibiotika ved bittsår så lenge du vasker :wink:
Zorro fikk en LANG flenge nedover ballen (testikkelen) sin, og det gikk fint, men jeg renset med klorhexidin som jeg har kjøpt i DK.
Lisbeth

Itchigo
Alfatryne

Post by Itchigo »

Da skal jeg vaske forsiktig med grønnsåpevann hver dag, og ikke gi henne baytril :) Greit nok, for hun ble så sint at hun angrep fingeren min og beit meg en gang til :( Nå virker hun bedre da :)

Ichigo ligger helt stille på kanten av sengen min med øynene lukket... Det er en sliten rotte jeg har. Skal bestille time i morgen :sadpace:
Aurora

Matmor
Gammelrotte

Post by Matmor »

I tillegg har hun fått baytryl. har nok til ca 4 dager tror jeg. Skal jeg fortsette å gi det? Siden det ikke er noe spesielt ille enda, tenkte jeg det var greit å behandle henne selv.
Jeg forstår de praktiske problemene med å få medisinert en rotte som biter når du prøver å gi henne medisin, så i dette tilfellet er det nok like greit i håpe at du kan behandle såret med vask. Men det å bare gi en eller få doser av Baytril, og så stoppe før det virker, er en effektiv måte å skape resistens på. Så til andre som måtte lese dette: ikke stopp Baytrilkurer før de har fått sjansen til å virke!

Itchigo
Alfatryne

Post by Itchigo »

Tror ikke jeg har vært så glad på lenge.... Nå ligger Smule og Lavendel sammen i en gammel bukse og slikker majones av hverandre! Trodde vel ikke at det kom til å gå, men veien til Lavendel's hjerte er vel gjennom magen hennes :P Så majones var trikset ja... Da håper jeg virkelig at det fortsetter i denne retningen!

Ichigo går på vanndrivende og er i bedre form. Tror nok hun skal få bo her hjemme så lenge hun orker å spise og komme litt ut innimellom :kisses:

Eneste minuset er at jeg tror Smule hadde lus, for nå klør alle rottene hele tiden :crazy: Det er det minste problemet mitt da, håper bare at jeg har nok lusemiddel...
Aurora

Matmor
Gammelrotte

Post by Matmor »

Å så deilig! Ja, ikke lusen/midden, da...

Larm
Gammelrotte

Post by Larm »

Så bra da :party: Ikke lusen altså :wink:
Lisbeth

Post Reply