La plutselig merke til at den ene rotta mi gnager av seg alle hårene lengst nede på de fremre bena. Hun oppfører seg helt normalt eller, og er like aktiv som alltid. Huden der hårene er dratt av ser helt fin og frisk ut, så jeg regner med at det ikke er fordi det klør e.l. Finner ikke noe informasjon om dette, så lurer på om noen har hatt lignende opplevelser med dette? Er sikkert bare meg som er i overkant urolig, men greit å være på den sikre siden
Jeg hadde en hunnrotte, som barberte seg. Hun hadde høyt stressnivå i kroppen. Men så lenge alt foregikk som vanlig og ingen rutiner ble endret, så holdt hun seg fint. Men store endringer ga utslag. Som f.eks da hennes søster ble avlivet så ble det intens barbering i et par uker. Hun trengte en del mosjon og oppmerksomhet for å holde seg rolig.
Jeg hadde en rotte, Fiona, som begynte å barbere seg etter at 2 tenåringsrottejenter ble introdusert til gruppen hennes. De var ganske dominante og det medførte tydeligvis stress som gjørde at hun begynte med dette. Desverre gav det seg ikke selv når jentene flyttet ut. Regner med det bare ble en vane , selv om hun ikke var stresset mer.