Får ikke vaska buret..

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Nochan
Stjeler mat
Posts: 86
Joined: 27 Jun 2010, 19:52

Får ikke vaska buret..

Post by Nochan »

Jeg skulle egentlig skrevet dette for 3uker siden men det er litt flaut at jeg ikke klarer å vaske buret til min egen rotte..

Noen av dere har sikkert hørt 'historien' til Penny før, og ja, hun er fortsatt aggressiv.

Når jeg skal bytte på buret så pleier jeg å vente til hun er helt oppe og så løfte av toppen(sprinklene) og vaske bunnen.
Men rør, hengekøyer, og sprinkler skulle vaskes for ca. en mnd siden og da kan hun nesten ikke være i buret når jeg skal vaske det.. Penny vil absolutt ikke inn i noen reisebur og vi kan ikke bare la henne løpe rundt. Har prøvd å stappe både mat og leker i buret men neeida, hun skal ikke ut av buret.

Det lukter ikke så veldig godt heller..... :hiding:

Hjelp! :sjokkert:

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Får ikke vaska buret..

Post by Matmor »

Det siste du skrev i omplasseringstråden for Penny var:
Det er bare meg Penny hater, alle andre får holde henne og hun er helt rolig.
Jeg går ut fra at det ikke stemmer nå, for ellers kunne du vel bare bedt om hjelp til å hente henne ut av buret?

I alle fall: Rent midlertidig handler det om å finne et sted Penny ikke kan rømme fra som hun kan gå ut av buret til på egenhånd. Et badekar, kanskje en kjøkkenbenk hvis den er høy nok til at hun ikke hopper ned på gulvet. En diger pappeske...
Så må du åpne buret og lokke henne ut. Det kan ta tid, men hvis hun er sulten og må ut for å få mat, kommer hun nok. Og når hun først er ute kan du fjerne buret og rengjøre det fra topp til tå.

Bortsett fra det synes jeg ikke det høres ut som om Penny har noe verdig liv. Hun har ingen burkamerater, får ikke komme ut av buret, kan ikke sjekkes for sykdom og skader og har ingen glede av samvær med mennesker. Jeg vet at du har forsøkt så godt du kan å ta deg av henne, og at du har forsøkt å finne et nytt hjem til henne. Det har ikke hjulpet. Da synes jeg at den eneste måten du kan hjelpe henne på nå er å ta henne med en siste tur til veterinær, selv om du syntes det var grusomt med Jenny. :sad:

Nochan
Stjeler mat
Posts: 86
Joined: 27 Jun 2010, 19:52

Re: Får ikke vaska buret..

Post by Nochan »

Hun har blitt aggressiv mot andre også nå.. Forstår ikke hvorfor.. :oops:

Men som du sier så lever hun ikke et verdig liv.. Skal prøve å finne nytt hjem til henne en liten stund til... Har spurt alt fra veterinærer til ansatte på kiwi om de har erfaring med aggressive rotter og kan hjelpe.. Prøver å få hanne ut ca. en time om dagen og noen ganger mer men hun nekter å komme ut. Hun løper bort til døra når den er lukket men når man åpner den så bryr hun seg ikke. :bleh:

Snakka med de på dyrebutikken der jeg kjøpte henne for en stund siden. Nesten alle ungene fra kullet hadde blitt avliva fordi de var aggressive og det hadde vært mange sinte kunder der. Kan nevne at jeg ikke handler på den dyrebutikken mer, og hun som eier den prøver å selge hele butikken fordi det er noe galt med omtrent alle dyrene de har tatt inn så deslutta å ta inn dyr (noe jeg er uendelig glad for). Har kjøpt både aggressive og gravide dyr der sååå..

Kryss fingrene for ett mirakel da.. :smile:

Nochan
Stjeler mat
Posts: 86
Joined: 27 Jun 2010, 19:52

Re: Får ikke vaska buret..

Post by Nochan »

Moren min klarte å få henne inn i det nye reiseburet! :ratgreen: Hun har fått litt mye knekkebrød idag, håper ikke det gjør noe..? Hun hopper inn i reiseburet, tar knekkebrødbiten i munnen og hopper ut igjen før vi får reagert vanligvis.. :suspicious:

Vasketid!

Nochan
Stjeler mat
Posts: 86
Joined: 27 Jun 2010, 19:52

Re: Får ikke vaska buret..

Post by Nochan »

Image

Image

Tror hun er fornøyd med rent bur med litt mer ting i. :cheerful: Jeg lærer aldri så jeg tok hånda bort til henne, hun beit faktisk ikke til blods, men hun beit.. :bleh: Hun er jo så søt, vil bare løfte henne opp og klemme henne flat. :lovey:

Tifa
Sover i do
Posts: 259
Joined: 10 Feb 2009, 18:39
Location: Oslo

Re: Får ikke vaska buret..

Post by Tifa »

Så søøøt ^^ Men er hun aggressiv ovenfor andre rotter også? Om hun ikke er det, burde hun få en liten venninne altså.
Rotteløs :trist:

Bella-04
Pinky
Posts: 26
Joined: 10 Sep 2010, 15:54
Location: Tønsberg

Re: Får ikke vaska buret..

Post by Bella-04 »

Så søt :nottelling: Kanskje du burde prøve og gi henne en venn?
Carmen,Muffin og Latika

monica

Re: Får ikke vaska buret..

Post by monica »

har selv ei aggresiv rotte som biter halen av seg :( vet ikke hva jeg skal gjøre men flott å se at hun har roet seg litt da å håper alt blir bedre :D kjempe fint hus :D

Nochan
Stjeler mat
Posts: 86
Joined: 27 Jun 2010, 19:52

Re: Får ikke vaska buret..

Post by Nochan »

Hun er snill mot andre rotter, men får ikke lov til å få en ny.. Og om de hadde sloss eller noe så hadde vi fått problemer med å skille dem.

oliver;)
Hamstrer mat
Posts: 354
Joined: 09 Feb 2010, 10:36
Location: Moelv
Contact:

Re: Får ikke vaska buret..

Post by oliver;) »

Jeg er redd for at en flytting av henne, vil gjøre situasjonen enda værre jeg da... :sad:
http://sites.google.com/site/ankasinetotter/

Jane, Sarah og Minny
Scott, Leon, Axeman og Vabis Pumkin, Smash <3R.I.P James<3 ,Oliver<3, Pippin<3, Lynet<3, Munti<3,Buzz <3, Nico <3

Post Reply