Agressiv og redd rotte

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Catya
Gnager på ledninger
Posts: 107
Joined: 01 Dec 2009, 00:17

Agressiv og redd rotte

Post by Catya »

Prøver å temme Lucky, hun er fortsatt veldig skeptisk....brukte genser-trikset og tvangskos idag, det gikk forsåvidt greit, men hun småbiter og liker ikke å bli løftet, i det heletatt....og beit meg til blods på fingeren idag.

Jeg vil ikke gi opp så lett, men hvis det tar flere uker uten noen positiv fremgang og at hun ikke kan adopteres bort, bør jeg avlive henne da? Vil ikke, men hvis det er eneste utvei......

MissGuardian

Re: Agressiv og redd rotte

Post by MissGuardian »

Jeg har en som var LIVREDD når jeg fikk han..
Har jobbet masse med han, og hadde han med på rottetreffet..
Var mye hos andre enn meg, og gikk helt fint.
Jeg hadde nok ikke avlivet henne tror jeg..
Men jeg er også imot å avlive fordi en ikke er villig å jobbe mer med de hvis det er håp for at de blir bedre..
Jeg hadde aldri trodd at det var noe håp for Edward, men nå er han stort sett tam.. Koser seg til og med viss han får sitte i pledd på fanget..
Jeg har jobbet i flere måneder(egentlig ganske mange mnd, jeg fikk han i februar, men han var ekstremt redd) hver dag.. Har gitt store resultater..
Ikke gi opp!
Hadde det vært en hannrotte og jeg hadde råd til dyrlege for en til kunne jeg tatt henne..

Catya
Gnager på ledninger
Posts: 107
Joined: 01 Dec 2009, 00:17

Re: Agressiv og redd rotte

Post by Catya »

Jeg gir ikke opp, skal klare å temme henne selv om det blir vanskelig og mange bitt.....hun biter ikke alltid gjennom huden, men gjorde det idag og jeg begynte å blø da jeg prøvde å løfte henne.

Lyngrottene
River avispapir
Posts: 995
Joined: 29 Jun 2009, 21:38
Location: Rygge/Moss
Contact:

Re: Agressiv og redd rotte

Post by Lyngrottene »

En annen ting du kan gjøre, om du har samme mulighet som meg, er og sett deg i en god stol, med en stor puff på siden av deg, og få buret bort til puffen, så burdøra kan stå åpen ved og hvile på puffen.

Finn gjerne frem litt godis, f.eks babygrøt i en skål, og hold i bollen, og når hun da kommer og skal spise, er du der uansett. Etterhvert, så kan du klappe henne, og kanskje hun også utforsker deg som sitter der etterhvert.

Jeg har 2 stk som ikke er så iverig på og ha noe med meg og gjøre, men har begynt og gjøre dette i det siste, og de begynner og bli bedre :D
Hilsen oss og våre 7 snart 9 bartetotter :D - Nå med Oppdatert hjemmeside ♥
R.I.P. englene våre, dere er dypt savnet <3

It's better to have loved and lost... Than never too have loved a rat before!!

Catya
Gnager på ledninger
Posts: 107
Joined: 01 Dec 2009, 00:17

Re: Agressiv og redd rotte

Post by Catya »

Hun gjorde det idag, jeg brukte genser-trikset og kunne klappe henne, hun begynte å lage tyggelyder, men liker ikke å bli løftet.

Lurte på om hun var gravid siden hun ikke liker det, men da hadde hun vært stor som en ballong.....så det er hun ikke.

Tifa
Sover i do
Posts: 259
Joined: 10 Feb 2009, 18:39
Location: Oslo

Re: Agressiv og redd rotte

Post by Tifa »

Catya wrote:Hun gjorde det idag, jeg brukte genser-trikset og kunne klappe henne, hun begynte å lage tyggelyder, men liker ikke å bli løftet.

Lurte på om hun var gravid siden hun ikke liker det, men da hadde hun vært stor som en ballong.....så det er hun ikke.
Det er koselyder, så da koste hun seg nok! :cheerful: Likt som når katter maler.

Vil si som de andre her; ikke gi opp! Har hatt akkurat det samme problemet med en dyrebutikk-rotte jeg har. Hun var livredd hver gang jeg gikk forbi buret, og beit til blods flere ganger. Nå har typen og jeg byttet på å ha henne inni genseren hver dag, i ca et halvt år, og nå er hun omtrent tam som et lam! Hun er forsatt litt skvetten hvis hun ikke vet at jeg er der, så jeg mistenker at hun har litt dårlig syn, men allikevel er dette over all forventning. Trodde aldri hun skulle bli så tam. Jeg vurderte også avlivning, fordi jeg rett og slett fikk vondt av å se hvor livredd hun var (stakkars, hun har nok ikke blitt behandlet godt :( ). Nå er hun den av de tre rottene jeg har, som frivillig hopper opp på armen min når jeg åpner buret :cheer:
Rotteløs :trist:

Radney
Betarotte
Posts: 624
Joined: 24 Jan 2007, 00:48
Location: Løvstakksiden
Contact:

Re: Agressiv og redd rotte

Post by Radney »

Håper det ordner seg. Lykke til.
mocca, kiara, amira, milano, keisa, selina, lara, zahara, chanel og olivia<3

R.I.P cola, hera, iris, pepsi, pippi, pinky, minni og martine<3

http://www.rottejentene.net
(oppdatert 19.01.2012)

Post Reply