Bare et spørsmål,kan rotter hikke...høres ut som om jenta mi hikker inniemellom, 10-15 ganger på rad etter hverandre. bare lurte på om dette var normalt og ikke noe å bekymre seg over, eller om jeg burde oppsøke dyrlege?
Har noen av småbebisene deres hikket før og hvorfor?
Hikking
Moderator: Moderatorer
Re: Hikking
Rotter kan hikke. Jeg må innrømme at jeg ikke har sett det hos helt unge rotter før, men hikke er jo bare en krampe i mellomgulvet og skulle kunne ramme hvem som helst, når som helst. Også er det ganske mange av rottene mine som har vært voksne da jeg fikk dem. Hvis du ellers ikke hører noen lyder når rotten puster, og spiser og er aktiv, kan du ta det med ro.
Hvis du fortsatt er usikker på om det er normalt, prøv og filme anfallet og legg det på nett så vi får se det, eller sjekk om det er noen andre NTF'ere med mer rotterfaring som bor i nærheten av deg som kan se på rotta.

Hvis du fortsatt er usikker på om det er normalt, prøv og filme anfallet og legg det på nett så vi får se det, eller sjekk om det er noen andre NTF'ere med mer rotterfaring som bor i nærheten av deg som kan se på rotta.

Alle rotter jeg har hatt hikker i forbindelse med intens kos. Dvs hvis jeg koser med dem på deres yndlingsmåte (varierer mellom rottene) vil de først begynne å gnisse tenner, så boppe med øynene, og til slutt hikke, hvis de koser seg ekstra mye. Gjerne alle tre atferdene samtidig. Hikkingen varer bare i et par minutter. Har aldri sett at de har hatt noen problemer forbundet med hikkingen.
Har ingen schnuskier for tiden
..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

-
- Pinky
Takk, skal være på utkikk etter andre lyder 

Jeg har innimellom sett at Radka har hatt litt "kramper" i kroppen, dvs ikke akkurat kramper, men at kroppen på en måte trekker seg litt sammen, som om hun hikker. Men jeg har ikke hørt noen lyd. Kan det likevel ha vært hikking?
Hikkingen pleier å være lydløs ja 

Stine
Sjekk ut hjemmesiden:
http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Sjekk ut hjemmesiden:
http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Takk for svar. Så bra, da vet jeg hva det var for noe. Regnet med at det var hikking, men var ikke helt sikker.Stine wrote:Hikkingen pleier å være lydløs ja