Hikking

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Christiane
Pinky
Posts: 8
Joined: 24 Aug 2010, 00:49

Hikking

Post by Christiane »

Bare et spørsmål,kan rotter hikke...høres ut som om jenta mi hikker inniemellom, 10-15 ganger på rad etter hverandre. bare lurte på om dette var normalt og ikke noe å bekymre seg over, eller om jeg burde oppsøke dyrlege?

Har noen av småbebisene deres hikket før og hvorfor?

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Hikking

Post by Matmor »

Rotter kan hikke. Jeg må innrømme at jeg ikke har sett det hos helt unge rotter før, men hikke er jo bare en krampe i mellomgulvet og skulle kunne ramme hvem som helst, når som helst. Også er det ganske mange av rottene mine som har vært voksne da jeg fikk dem. Hvis du ellers ikke hører noen lyder når rotten puster, og spiser og er aktiv, kan du ta det med ro.

Hvis du fortsatt er usikker på om det er normalt, prøv og filme anfallet og legg det på nett så vi får se det, eller sjekk om det er noen andre NTF'ere med mer rotterfaring som bor i nærheten av deg som kan se på rotta.
:rat:

Christi
Bygger bol
Posts: 469
Joined: 14 Mar 2008, 15:09
Location: Oslo
Contact:

Re: Hikking

Post by Christi »

Alle rotter jeg har hatt hikker i forbindelse med intens kos. Dvs hvis jeg koser med dem på deres yndlingsmåte (varierer mellom rottene) vil de først begynne å gnisse tenner, så boppe med øynene, og til slutt hikke, hvis de koser seg ekstra mye. Gjerne alle tre atferdene samtidig. Hikkingen varer bare i et par minutter. Har aldri sett at de har hatt noen problemer forbundet med hikkingen.
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

Christiane
Pinky
Posts: 8
Joined: 24 Aug 2010, 00:49

Re: Hikking

Post by Christiane »

Takk, skal være på utkikk etter andre lyder :)

Tonje!
River avispapir
Posts: 875
Joined: 12 Feb 2004, 22:22
Location: Bærum
Contact:

Re: Hikking

Post by Tonje! »

Jeg har innimellom sett at Radka har hatt litt "kramper" i kroppen, dvs ikke akkurat kramper, men at kroppen på en måte trekker seg litt sammen, som om hun hikker. Men jeg har ikke hørt noen lyd. Kan det likevel ha vært hikking?
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Re: Hikking

Post by Stine »

Hikkingen pleier å være lydløs ja :)
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Tonje!
River avispapir
Posts: 875
Joined: 12 Feb 2004, 22:22
Location: Bærum
Contact:

Re: Hikking

Post by Tonje! »

Stine wrote:Hikkingen pleier å være lydløs ja :)
Takk for svar. Så bra, da vet jeg hva det var for noe. Regnet med at det var hikking, men var ikke helt sikker.
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

Post Reply