1 av 4 rotter biter...

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

MissGuardian

Re: 1 av 4 rotter biter...

Post by MissGuardian »

torasrotter wrote:Kan godt hende :aww: :nottelling:
:rofl:

Lillelunde
Sover i do
Posts: 265
Joined: 21 Nov 2010, 15:30
Location: Stavanger, Rogaland

Re: 1 av 4 rotter biter...

Post by Lillelunde »

Nå har hun sluttet å bite, men når hun er ute av buret nå vil hun ikke bli løftet, hun hyler om jeg bare tar forsiktig på henne.. Kan hun ha vondt noen plasser? Skal til dyrlegen i morgen med to av rottene, burde jeg ta med henne også for en skjekk?
Benedicte med 6 søte haler
Lola, Blomst, Flora, Betty, Snuski og Erling

Radney
Betarotte
Posts: 624
Joined: 24 Jan 2007, 00:48
Location: Løvstakksiden
Contact:

Re: 1 av 4 rotter biter...

Post by Radney »

Du burde ta henne med for å være på den sikre siden.
mocca, kiara, amira, milano, keisa, selina, lara, zahara, chanel og olivia<3

R.I.P cola, hera, iris, pepsi, pippi, pinky, minni og martine<3

http://www.rottejentene.net
(oppdatert 19.01.2012)

sessan
Hamstrer mat
Posts: 390
Joined: 29 Oct 2009, 19:06
Location: Hordaland
Contact:

Re: 1 av 4 rotter biter...

Post by sessan »

Lisa er en slik skriker. Hyler og klager når hun løftes eller jeg tar i henne. Men jeg tror ikke hun har vondt, det er nok heller protester fra hennes side .... jeg VIIIIIIIL IKKE!!..

Så jeg bryr meg egentlig ikke hehe. Noen er vel mer prippne enn andre, og noen vil ha ting mer på sin måte .... Lotta pep aldri, men Lisa er en piper/skriker. :roflmao:
Hilsen Lisa og matmor.

Hvil i fred Lotta, du forlot denne verden så alt for tidlig

Lillelunde
Sover i do
Posts: 265
Joined: 21 Nov 2010, 15:30
Location: Stavanger, Rogaland

Re: 1 av 4 rotter biter...

Post by Lillelunde »

Var ingenting galt med henne.. hun har begynt å bite utenfor buret også nå.... er det noen som bor rundt sandnes - stavanger som har rotte og vil hjelpe meg? :trist:
Benedicte med 6 søte haler
Lola, Blomst, Flora, Betty, Snuski og Erling

Lillelunde
Sover i do
Posts: 265
Joined: 21 Nov 2010, 15:30
Location: Stavanger, Rogaland

Re: 1 av 4 rotter biter...

Post by Lillelunde »

Har prøvd i mange uker nå og få henne tam og ikke bite, hun ble jo helt gal til slutt utenfor buret også, så idag flyttet jeg henne til et eget bur der hun er alene, og hun biter ikke noenting! Flyttet henne til eget bur da hun bare sloss med de andre, alle har masse sår nå grunnet hun :trist: og nå etter 4 timer biter hun ikke eller noe! og hun er helt snill og grei og kosen.. kan det hende at hun vil ha eget bur, men være med de andre ute? Var litt morsomt og se på.. så veier hun 150 gram mere enn de andre, og er så tjukk! Noe mat jeg kan gi henne for hun skal bli slankere? :aww: liker henne tjukk, men er så redd for at hun skal dø av overvekt eller noe :sarcastic:
Benedicte med 6 søte haler
Lola, Blomst, Flora, Betty, Snuski og Erling

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: 1 av 4 rotter biter...

Post by tantepose »

Best å ha dem sammen,men sett henne i eget bur dersom hun blir "slem" igjen. :justice:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Lillelunde
Sover i do
Posts: 265
Joined: 21 Nov 2010, 15:30
Location: Stavanger, Rogaland

Re: 1 av 4 rotter biter...

Post by Lillelunde »

tantepose wrote:Best å ha dem sammen,men sett henne i eget bur dersom hun blir "slem" igjen. :justice:
Ja vet det, men hun virker så uinteressert i de andre rottene! Tenker på å ha henne alene om dagene når hun sover og sammen med de andre om nettene! Hun ligger mest å sover på fanget mitt nå! :cheesy:
Benedicte med 6 søte haler
Lola, Blomst, Flora, Betty, Snuski og Erling

Linda35
Pinky
Posts: 26
Joined: 11 Dec 2010, 15:07
Location: Aurskog Høland

Re: 1 av 4 rotter biter...

Post by Linda35 »

Smart med hanske tips. :happy:

Jeg tror rottene merker frykten. Den jeg hadde før, beit gjerne når jeg skulle ta han ut fordi jeg nølte litt. De gangene jeg ikke nølte så gikk det helt greit.

Samme med den ene nye rotta jeg fikk i går. Trodde han skulle bite meg, men bare gnagde litt (ikke hardt). Jeg lot bare hånden være der og i dag har han ikk gjort noe.

Prøv med godbiter mens du har hånden der, prøv å ha hånden mye der inne og svelg "frykten" :happy:
Linda

Lillelunde
Sover i do
Posts: 265
Joined: 21 Nov 2010, 15:30
Location: Stavanger, Rogaland

Re: 1 av 4 rotter biter...

Post by Lillelunde »

Hun biter jo ikke i det nye buret, men når hun er med de andre biter hun, det er akkuratt det! :sadpace: :huh:
Benedicte med 6 søte haler
Lola, Blomst, Flora, Betty, Snuski og Erling

Linda35
Pinky
Posts: 26
Joined: 11 Dec 2010, 15:07
Location: Aurskog Høland

Re: 1 av 4 rotter biter...

Post by Linda35 »

Jeg prøvde det med skrike/pipe når den ene av mine beit meg. Ganske vondt å bli biti i nesa, selv om det ikke var hardt. Jeg gjorde det to ganger og han ble ganske forfælet over det, men ga seg faktisk med å bite :happy:

Jeg veit at rotter ikke bør være alene, men jeg hadde 2 hetterotter før. Begge var alene. Den ene levde ganske lenge, men falt og knakk tenna og ble kvalt, den andre levde også lenge og døde av lungebetennelse.

Kanskje du skal prøve å ha henne litt alene en stund og se om det hjelper å flytte henne tilbake senere? Veit ikke om du kan ha burene sånn nogenlunde i nærheten.? :happy:
Linda

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: 1 av 4 rotter biter...

Post by tantepose »

Rotter som står i hvert sitt bur blir konge på hver sin haug.Det vil ikke gjøre sammensetting noe lettere.
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Lillelunde
Sover i do
Posts: 265
Joined: 21 Nov 2010, 15:30
Location: Stavanger, Rogaland

Re: 1 av 4 rotter biter...

Post by Lillelunde »

Hadde henne alene i 2 dager, og det funket fett, hun biter ikke lenger og er bare snill og rolig! Hun biter ikke de andre heller, og hvis hun gjør noe, legger jeg henne i det andre buret som ligger oppå :) det virket iallefall! :cheerful:
Benedicte med 6 søte haler
Lola, Blomst, Flora, Betty, Snuski og Erling

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: 1 av 4 rotter biter...

Post by tantepose »

:thu:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Post Reply