Aggressiv etter burskifte.

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Irmiel
Gnager på ledninger
Posts: 110
Joined: 23 Oct 2010, 00:40
Location: Narvik

Aggressiv etter burskifte.

Post by Irmiel »

Etter at jeg fikk det nye buret har Aimee blitt utrolig hissig på de andre jentene og meg. Samboeren min bryr hun seg ikke noe om..
i går og i dag beit hun meg til blods da jeg skulle fikse ting i buret. Og jeg får ikke løfte henne.
Har lagt fleecepledd inne i bunnen på buret og satt et do med bunnstrø i et hjørne. Alle jentene går på do der uten noe problem, bortsett fra Aimee som graver ut all strøet og river opp fleecepleddet..
Noen som har noen tips til hvordan jeg kan roe henne ned?
All those who believe in telekinesis raise my hand...

Ayari's Storm - Sansa - Eleanor
R.I.P Murmeli's Jaz & Pax Riot <3

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: Aggressiv etter burskifte.

Post by Søstrene Halvorsen »

uff dette hørtes ikke noe greit ut.
dette med at hun roter og styrer kan jo være at hun bare liker det slik, hannen min er også en stor rotgutt og alt som kommer inn skal enten ødelegges graves opp eller angripes.
Når han prøver og bite så har jeg fra råd her inne laget en pipelyd og ikke trukket til meg henden. etter det jeg har hørt her så er hvist den pipelyden rotten måte og si at det gjør vondt. min har sluttet nå og hvis han er uheldig så vikrer han skamfull når jeg piper og trekker seg pent tilbake.
går ann og spørre samboren også om litt hjelp.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Irmiel
Gnager på ledninger
Posts: 110
Joined: 23 Oct 2010, 00:40
Location: Narvik

Re: Aggressiv etter burskifte.

Post by Irmiel »

så lenge hun ikke går igjennom huden så piper jeg og holder handen der, men det gjør ganske vondt når hun biter til blods..
All those who believe in telekinesis raise my hand...

Ayari's Storm - Sansa - Eleanor
R.I.P Murmeli's Jaz & Pax Riot <3

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: Aggressiv etter burskifte.

Post by Søstrene Halvorsen »

Det går ann og bruke et par tykke hansker det glemte jeg og si. og ja det gjør vondt når det går til blods.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Aggressiv etter burskifte.

Post by Matmor »

Jeg går ut fra at du ikke har noe igjen av uvaskede hengekøyer eller brukt bunnstrø fra det gamle buret? I så tilfelle kunne du prøve å sette inn noe som har vanlig lukt.

Det nye buret, er det et spiltter nytt bur, eller har det bodd andre dyr i det før? For hvis det har vært brukt av andre kan det hende det er en restlukt hun reagerer på. Hvis buret er helt nytt og ubrukt er det mest sannsynlig "bare" usikkerhet ved miljøskifte.

Det er gode sjanser for at sinnet hennes går over, men det er best å ikke ta noen sjanser med fingrene i mellomtiden. Hvis hun kan gå ut av buret selv er det det enkleste.

La det gjerne gå litt ekstra tid før du skifter på buret neste gang hvis buret er nytt. Og behold litt av strøet i håp om at buret virker mer kjent, selv om det ikke er noen fest for din nese.

Lykke til :rat:

Irmiel
Gnager på ledninger
Posts: 110
Joined: 23 Oct 2010, 00:40
Location: Narvik

Re: Aggressiv etter burskifte.

Post by Irmiel »

har alt etter gammelburet, hengekøyer er hengt inn og har strø fra før burkiftet i toalettet..
det som bekymrer meg mest er at de andre rottene ikke vil ha så mye med henne å gjøre nå.. hun blir for voldsom så de trekker seg unna..
All those who believe in telekinesis raise my hand...

Ayari's Storm - Sansa - Eleanor
R.I.P Murmeli's Jaz & Pax Riot <3

Post Reply