Temming :)

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Gjest

"koselyder"

Post by Gjest »

Det høres ut som hun gnisser tenner, leste at det var koselyder, er det feil det eller...? hun sitter gjerne inn under genseren min, vasker seg og "gnisser tenner", gjesper og er veldig rolig!...

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Hehe, ja det høres ut som koselyder. Måtte bare spørre, fordi mange tror at rottene koser seg eller "snakker" slik som marsvinene, når de er forkjølet og har surklende pust. Mange rotter kommer alt for sent til behandling hos dyrlege av den grunn.

suffering1

det går bra med 1

Post by suffering1 »

det går helt fint med en rotte. jeg har hatt 2 stk en gang og da bled dem ikke så tamme som de single rottene mine. bare pass på att den for nok koz og oppmerksomhet. det som er lurt er og sette rotta utenfor bure en liten stund. og la den utforske og finne ut att det er mye bedre utenfor bure enn inne :P . NP with one rat! :twisted:

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Jeg tror du bør lese litt mer om hva et flokkdyr egentlig er før du påstår sånne ting uten forbehold. At noen rotter ikke blir like "tamme" som andre kommer an på rottens personlighet og hvor mye tid du bruker på den, ikke om den går alene eller sammen med andre rotter.

Locked