Den ene rotta mi gjemmer seg hele tiden,hun finner altid et bra gjemme sted,først i melom en bokhylle og en vegg,så i sofan(i et rom i den)den tredje gangen inne i et hull på kjøkenet/bak kjøleskapet.
den andre rotta har begynt å bli tam,den liker seg på kroppen min.
Hvordan får jeg slutt på at rotta gjemmer seg?
ps:har bare hatt dem i 5 dager
hilsen:mine to søte rotter,meg og familien :eating:
den ene rotta mi stikker av hele tiden.......
Moderator: Moderatorer
-
- Pinky
Re: den ene rotta mi stikker av hele tiden.......
*flyttet fra oppfølging av rottekull *
Stine
Sjekk ut hjemmesiden:
http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Sjekk ut hjemmesiden:
Jeg vil anbefale eg at du lar dem bli kjent med deg før du lar dem gå løse i hele huset. Søk gjerne på gensertrikset!
Stine
Sjekk ut hjemmesiden:
Sjekk ut hjemmesiden:
Hvis du har muligheten til det, tren rottene opp til å gå løse på et bord med voksduk eller noe slikt. Mange rotter vil kvie seg for å hoppe ned fra et spisebord, og alle de som ikke kvier seg har likevle lært å la være hos meg...
Du har jo bare hatt dem i fem dager, så det er ikke rart at de ikke er blitt helt tamme ennå. Mine gjemte seg også en del i starten, det føltes nok tryggest, mens nå løper de rundt overalt og følger gjerne etter meg om jeg flytter meg bort fra sofaen. De kommer dessuten når jeg roper, så å få tak i dem er aldri noe problem.
Men er det spesielt vanskelige steder de gjemmer seg, som i et hull i sofaen, kan det være lurt å stenge dette. Mine rotter pleide å gjemme seg inni sofaen som små, de kom seg inn gjennom åpninger på undersiden, og det var helt håpløst å få dem ut igjen. Så jeg fikk pappa til å skru fast tynne treplanker foran åpningene, og voila, problem løst
Inntil de er trygge på deg, hvis du synes det er et stort problem at de gjemmer seg, så kan du jo begrense stedene de får gå på.
PS: Gratulerer med rotter! Er de babyer?
Men er det spesielt vanskelige steder de gjemmer seg, som i et hull i sofaen, kan det være lurt å stenge dette. Mine rotter pleide å gjemme seg inni sofaen som små, de kom seg inn gjennom åpninger på undersiden, og det var helt håpløst å få dem ut igjen. Så jeg fikk pappa til å skru fast tynne treplanker foran åpningene, og voila, problem løst

Inntil de er trygge på deg, hvis du synes det er et stort problem at de gjemmer seg, så kan du jo begrense stedene de får gå på.

Heier på gensertrikset og å ha de på en plass de ikke kan stikke vekk fra.
Og skulle hun alikevel stikke av, så bestikk henne med yoghurtdrops
eller annet snop som kanskje er litt sunnere, om det skulle kreves en del bestikking :nottelling:
Og skulle hun alikevel stikke av, så bestikk henne med yoghurtdrops
-
- Pinky
ok,tusen takk får rådene/tipsene :happy: hun ene sitter uner genseren min nå
-
- Pinky
Tonje! wrote:Du har jo bare hatt dem i fem dager, så det er ikke rart at de ikke er blitt helt tamme ennå. Mine gjemte seg også en del i starten, det føltes nok tryggest, mens nå løper de rundt overalt og følger gjerne etter meg om jeg flytter meg bort fra sofaen. De kommer dessuten når jeg roper, så å få tak i dem er aldri noe problem.
ja,de er ivertfall barn