den ene rotta mi stikker av hele tiden.......

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
bella&muffins
Pinky
Posts: 3
Joined: 13 Feb 2011, 22:37

den ene rotta mi stikker av hele tiden.......

Post by bella&muffins »

Den ene rotta mi gjemmer seg hele tiden,hun finner altid et bra gjemme sted,først i melom en bokhylle og en vegg,så i sofan(i et rom i den)den tredje gangen inne i et hull på kjøkenet/bak kjøleskapet.
den andre rotta har begynt å bli tam,den liker seg på kroppen min.
Hvordan får jeg slutt på at rotta gjemmer seg?

ps:har bare hatt dem i 5 dager


hilsen:mine to søte rotter,meg og familien :eating:

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Re: den ene rotta mi stikker av hele tiden.......

Post by Stine »

*flyttet fra oppfølging av rottekull *
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Re: den ene rotta mi stikker av hele tiden.......

Post by Stine »

Jeg vil anbefale eg at du lar dem bli kjent med deg før du lar dem gå løse i hele huset. Søk gjerne på gensertrikset!
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: den ene rotta mi stikker av hele tiden.......

Post by Matmor »

Hvis du har muligheten til det, tren rottene opp til å gå løse på et bord med voksduk eller noe slikt. Mange rotter vil kvie seg for å hoppe ned fra et spisebord, og alle de som ikke kvier seg har likevle lært å la være hos meg...

Tonje!
River avispapir
Posts: 875
Joined: 12 Feb 2004, 22:22
Location: Bærum
Contact:

Re: den ene rotta mi stikker av hele tiden.......

Post by Tonje! »

Du har jo bare hatt dem i fem dager, så det er ikke rart at de ikke er blitt helt tamme ennå. Mine gjemte seg også en del i starten, det føltes nok tryggest, mens nå løper de rundt overalt og følger gjerne etter meg om jeg flytter meg bort fra sofaen. De kommer dessuten når jeg roper, så å få tak i dem er aldri noe problem.

Men er det spesielt vanskelige steder de gjemmer seg, som i et hull i sofaen, kan det være lurt å stenge dette. Mine rotter pleide å gjemme seg inni sofaen som små, de kom seg inn gjennom åpninger på undersiden, og det var helt håpløst å få dem ut igjen. Så jeg fikk pappa til å skru fast tynne treplanker foran åpningene, og voila, problem løst :)

Inntil de er trygge på deg, hvis du synes det er et stort problem at de gjemmer seg, så kan du jo begrense stedene de får gå på.

PS: Gratulerer med rotter! Er de babyer? :)
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

Gittiamo
Stjeler mat
Posts: 86
Joined: 29 Jul 2010, 16:25
Location: Oslo

Re: den ene rotta mi stikker av hele tiden.......

Post by Gittiamo »

Heier på gensertrikset og å ha de på en plass de ikke kan stikke vekk fra.

Og skulle hun alikevel stikke av, så bestikk henne med yoghurtdrops :wink: eller annet snop som kanskje er litt sunnere, om det skulle kreves en del bestikking :nottelling:

bella&muffins
Pinky
Posts: 3
Joined: 13 Feb 2011, 22:37

Re: den ene rotta mi stikker av hele tiden.......

Post by bella&muffins »

ok,tusen takk får rådene/tipsene :happy: hun ene sitter uner genseren min nå

bella&muffins
Pinky
Posts: 3
Joined: 13 Feb 2011, 22:37

Re: den ene rotta mi stikker av hele tiden.......

Post by bella&muffins »

Tonje! wrote:Du har jo bare hatt dem i fem dager, så det er ikke rart at de ikke er blitt helt tamme ennå. Mine gjemte seg også en del i starten, det føltes nok tryggest, mens nå løper de rundt overalt og følger gjerne etter meg om jeg flytter meg bort fra sofaen. De kommer dessuten når jeg roper, så å få tak i dem er aldri noe problem.

Men er det spesielt vanskelige steder de gjemmer seg, som i et hull i sofaen, kan det være lurt å stenge dette. Mine rotter pleide å gjemme seg inni sofaen som små, de kom seg inn gjennom åpninger på undersiden, og det var helt håpløst å få dem ut igjen. Så jeg fikk pappa til å skru fast tynne treplanker foran åpningene, og voila, problem løst :)

Inntil de er trygge på deg, hvis du synes det er et stort problem at de gjemmer seg, så kan du jo begrense stedene de får gå på.

PS: Gratulerer med rotter! Er de babyer? :)


ja,de er ivertfall barn :grin:

Post Reply