Tør ikke hoppe fra sofaen lenger?

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Lillelunde
Sover i do
Posts: 265
Joined: 21 Nov 2010, 15:30
Location: Stavanger, Rogaland

Tør ikke hoppe fra sofaen lenger?

Post by Lillelunde »

Hei!
Min ene rotte, Tisha II, var svært aktiv før, hun er født 7 August 2010 så hun er ikke så gammel akkuratt.
Hun var syk i januar, hadde en liten luftveisinfeksjon og et sår på magen som den nye flokklederen lagte. Fra første dag jeg fikk Tisha og Snuski, var Tisha sjefen, fikk to til, fremdeles sjef, og så kom siste lillemann. Etter en mnd med 5 rotter ble hun syk, og klarte ikke å lede flokken, hun sloss med Cupcake og Cupcake ble lederen. Jeg satte Tisha i eget bur når hun fikk antibiotika. Har hatt henne alene med Snuski siden da, i eget bur.
Vet ikke om det kan ha noen sammenheng med dette å gjøre, men fortalte det bare.
Så er spørsmålet; Tisha hoppet alltid opp og ned ifra sofaen før, nå tør hun ikke å hoppe opp, og hvis hun ska hoppe ned må jeg sette hendene på kanten slik hun kan klatre på hendene mine og hoppe derfra. Jeg syntes jo selvfølgelig dette er trist, hun er jo bestejenta.. og før var hun alltid kosete å lå og smattet inni genseren min, nå er hun helt anspent! Vet noen hva dette kan være? :trist:
OG en ting til.. Kan det henne hun ikke vil kose med meg for hun tror jeg skal gi henne antibiotika?(måtte jo pinholde henne og tvinge det i henne..) :nottelling:
Benedicte med 6 søte haler
Lola, Blomst, Flora, Betty, Snuski og Erling

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Tør ikke hoppe fra sofaen lenger?

Post by tantepose »

Ja det kan jo ha med det siste å gjøre.Men dersom det er en annen "flokk" i huset kan hun også være usikker på hvor de er til enhver tid.Sammen med dårlig syn kanskje?
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

MissGuardian

Re: Tør ikke hoppe fra sofaen lenger?

Post by MissGuardian »

Jeg bare lurer, hvilken antibiotika får hun?(siden du må tvinge det i henne)
I alle fall med mine, så er det MYE lettere å få i de tabletter enn flytende..
Har en som går på Baytril nå, og han spiser medisine selv :cheer:
Med resten av det du skrev har jeg dessverre ikke noe svar på :sad:

Post Reply