Avlive Lars :-/

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Kesia
Gnager på ledninger
Posts: 117
Joined: 10 Sep 2009, 15:41
Kjønn: Kvinne
Location: drammen
Contact:

Avlive Lars :-/

Post by Kesia »

Lars er snart 3 år gammel og har aldri vert syk eller hatt noen form for sykdom de 2 siste årene jeg har hatt han, men nå de siste 3-4 mnd har han ikke vert helt OK.. Han tisse som en hest og henger seg fast i køyene med øynene helt åpne og pelsen helt bustete, også plutselig så er alt helt bra igjen..

jeg vil jo ikke ta farvel med han hvis han ikke er syk, men jeg syntes det er vedlig synd på han for tiden.. han veier snart 1 kg og spiser og spiser og drikker og drikker og detter ned overralt og tisser på seg og diare og hele pakka, mens Vetle er helt frisk.. Jeg syntes ikke at en rotte skal ha for mange dager med vondt og noen få dager med fryd når de dagene med smerte er vanskelige å håndtere.. Jeg trenger ikke en dyrlege til å se på han, for dette er jo nnoe som jeg har observert over lengre tid som ikke dyrlegen kjenner til, men jeg vil bare forsikre meg om at jeg ikke avliver han uten grunn.. Jeg reddet jo livet hans for snart 2 år siden da han skulle avlives ved en bensinstasjon og jeg var villig til å redde livet hans istede.. og han har vært en flink lærer for meg og hjulpet meg med Vetle og fått Vetle til en veldig fin hannrotte.. Så jeg syntes det er vanskelig å ta en avgjørelse med Lars.. Selvom det er jo kunn meg som vet hva som lønner seg..

Men jeg trenger bare litt "oppmuntring" og et lite spark i rumpa for å ta steget til dyrlegen.. Jeg vil gi Lars noen siste FINE dager.. Og dette er ikke lett, for jeg har ikke opplevd å ha et slikt ansvar for noe dyr tidligere, og nå er det ikke mamma som tar med hunden for å avlive den, men det er JEG som er ansvarlig for en avgjørelse for første gang..
Så dette er litt vanskelig for meg.. Jeg trenger bare å høre/lese at det jeg gjør ikke er galt.. :) skjønner? hehe.. uff..

Håper på et svar/kommentar snarest =)

mvh Kesia
Hvil i fred min lille Vetle. (født 16/8-2009 og sovnet stille inn 16/12-2011)
Du vil alltid ha plass i mitt hjerte og i mine minner.

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Re: Avlive Lars :-/

Post by Skaubytroll »

Det er alltid kjipt å måtte ta en slik avgjørelse :grine:
Du kjenner Lars, du vet aller best når det er nok. Stol på deg selv og din vurdering.

:sadpace:
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Avlive Lars :-/

Post by wollf »

jeg tror du vet hva du må gjøre kesia. du er jo inne på tanken selv, og bare ved at du alt tenker dette så tror jeg du har skjønnt og sett at nå har han kommet til sin ende som gammel mann.
skaff vetle en ny kompis så blir overgangen for dere begge kanskje litt lettere:(

Post Reply