Hva hendte.

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Hva hendte.

Post by Søstrene Halvorsen »

Jeg finner ikke noe i farten her, men jeg lurer på en liten ting.
Som sakt så har jeg fått nye gutter i hus og dem står for seg selv enda.
I dag merket jeg noe veldig merkelig med Halvorsen gamle gutten vår.
Jeg hadde han ute av buret og koste med han men jeg var ikke mye intresang kan man si det var mer spennende og komme seg bort til de nye gutta, noe han klarte. Så når jeg skulle løfte han vekk var det ful nekt fra han han pep og skrek som om jeg skulle ha skadet han noe jeg ikke gjorde. de nye gutta prøvde så godt de kunne og ta hans parti og satte igang en liten pipe konert de også. så kom halvorsen inn i sitt egent bur og da ble han helt snodig han gjorde det han kunne for å komme ut av buret igjen han bet til og med etter fingrene mine når jeg skulle lokke burdøra hans. Side det har det nesten virket som om han furter fordi han ikke får gå med de andre gutta.
Hvordan i alle dager skal tolke dette her da? som sakt intro og rottespråket i den sammen hengen har jeg ikke peiling på så jeg trenger litt hjelp til det.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Hva hendte.

Post by Matmor »

Det høres unektelig ut som om de ville hilse på hverandre :) Det er ingen ting i vegen for å prøve allerede nå. men du må selvsagt følge alle forsiktighetsregler. Særlig fordi han bet etter fingrene dine da du prøvde å lukke døra. Da er han nok rimelig opphisset, og kan komme til å slå om fra interessert til irritert på et øyeblikk. Håndklær og hansker for å fange rotter i er helt nødvendig...

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: Hva hendte.

Post by Søstrene Halvorsen »

Takk matmor for svar.
Hansker og håndkler ligger klart har bare og rydde litt og vaske ned der jeg tenkte de skulle få møte hverandre. Men da må jeg spørre litt til kan jeg slippe alle tre sammen eller skal jeg bare ta Halvorsen og en og en gutt av gangen?
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Hva hendte.

Post by Matmor »

Hvis de to små hadde vært babyer ville jeg sagt det var greit med begge, men i dette tilfellet kan det hende at du plutselig står der med tre sinte rotter, ikke én. Da er det mye greiere å holde styr på bare to :crazy:

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: Hva hendte.

Post by Søstrene Halvorsen »

da har jeg tenkt riktig, mener også og ha lest et sted her om at det var lurt og latt dem hilse på bare to og to, men var ikke helt sikker.
Nå sitter jeg virkelig og håper at det bare vil gå bra for det hadde jeg virkelig unnet alle gutta og få leve sammen og kose seg.
Jeg må si at Halvorsen har hvist bedring på andre ting jeg har slitt med når det gjelder han så jeg håper jo på det beste.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Post Reply