Jenterotte som piper av ingenting for tiden.

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Katrin
Gnager på ledninger
Posts: 103
Joined: 02 May 2010, 23:44

Jenterotte som piper av ingenting for tiden.

Post by Katrin »

Et nytt "problem"... den ene rotta mi har begynt å pipe slik bare jeg klapper henne, men hun har pepet litt egentlig alltid, er bare at det blitt så voldtsomt i det siste. Vet at hunnene kan få svulster på kroppen, men har ikke merka noe unormalt der, og hun piper bare jeg klapper henne på hodet. Hun han alltid pepet en del i kontakt med den andre rotta...så vet ikke om dette bare er sånn humørsyk la meg være i fred!/ nei, ikke nå!- piping. Hva tror dere? Det høres ut som hun får vondt men jeg har ikke vært hardhendt med henne heller. Hun har alltid vært litt mammadalt og kanskje litt bortskjemt, hun skal bestemme selv osv.
Noen som har tanker eller erfaring med dette? Hun virker i fin form, spiser, springer rundt og koser seg slik som vanlig.

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Jenterotte som piper av ingenting for tiden.

Post by Matmor »

Virker det som om hun misliker å bli tatt i ut fra kroppsspråket, eller gjør hun ikke noe annet ut av berøringen din enn å pipe?

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Jenterotte som piper av ingenting for tiden.

Post by tantepose »

Hun liker kanskje å ligge litt i forkant,bedre føre var..... :nottelling:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Tonje!
River avispapir
Posts: 875
Joined: 12 Feb 2004, 22:22
Location: Bærum
Contact:

Re: Jenterotte som piper av ingenting for tiden.

Post by Tonje! »

Jeg har to hunnrotter. Den ene (Frida) er en sånn rotte som finner seg i alt. Hun andre, Radka, er litt mer sutrete av seg. Hun piper aldri på meg, men når jeg har besøk og de skal prøve å løfte henne opp når hun ikke vil, eller fjerne henne fra steder hun ikke får lov til å gå, kan hun finne på å pipe, samt snu seg mot hånda som skal løfte henne. Jeg tror dette rett og slett er at hun ikke er så glad i å bli løftet av andre enn meg, og/eller at hun merker at det hjelper å pipe på andre ettersom de ofte skvetter og slipper henne, mens jeg derimot ikke lar henne slippe unna så lett :nottelling:

Men hvorfor hunnrotta di piper hele tiden, selv på deg, det vet jeg ikke... Tror ikke det er pga svulst i hvert fall, de må ofte bli ganske store før de begynner å bli ubehagelige for rotta. Hvor gammel er hun?
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Jenterotte som piper av ingenting for tiden.

Post by Matmor »

Grunnen til at jeg spurte er at jeg mener å ha sett og hørt en hunrotte en gang som pep nor det fikk kos, selv når den slett ikke hadde noe imot å bli kost med. Det virket rett og slett som om pipingen var en del av denne rottas språk, og at det signaliserte "jeg er litt opphisset" på samme måten som bruxing gjør.

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Jenterotte som piper av ingenting for tiden.

Post by tantepose »

Ja det kan sikkert ha noe med løpetid å gjøre. :wink:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Katrin
Gnager på ledninger
Posts: 103
Joined: 02 May 2010, 23:44

Re: Jenterotte som piper av ingenting for tiden.

Post by Katrin »

Hihi, artig å lese at dere opplever samme tendenser :-) Det virker kun som at hun liker å være i forkant av hva jeg kommer til å gjøre,og er rastløs og skal gjøre det hun selv vil. Kanskje er hun litt mer pipete i løpetiden ja. Men hun piper f.eks når hun har det travelt og jeg vil kose med henne :-) Da har hun liksom ikke tid! Og den andre rotta mi er sånn type som finner seg i det meste ja, uten at jeg hører et kvepp! Som natt og dag de to der :-)

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Jenterotte som piper av ingenting for tiden.

Post by tantepose »

Ja rottene er utrolig forskjellige!Og det er jo så spennende! :cheeeers:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Katrin
Gnager på ledninger
Posts: 103
Joined: 02 May 2010, 23:44

Re: Jenterotte som piper av ingenting for tiden.

Post by Katrin »

Ja, mine to er vanvittig forskjellige i personlighet, og likevel går de så godt overens også :cheerful:

Post Reply