Nye rotter

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Heidi Jeanette
Pinky
Posts: 2
Joined: 04 May 2011, 10:44

Nye rotter

Post by Heidi Jeanette »

Hei!

I mange år har jeg ønsket meg rotter og i dag skaffet jeg meg et par jente-rotter. Nemo og Momsen. De er utrolige pene begge to og jeg har lyst å ha et fint forhold til de, såpass at jeg kan ha de utafor buret og sitte i sofaen med de og se film.

Jeg kjøpte de i en dyrebutikk, noe jeg tror jeg gjorde en stor feil i. Rottene er 1 år gamle allerede og hadde vært i dyrebutikken siden Juli 2010. Hun som jobbet der sa at rottene hadde vært ute av buret og sitti på skuldra hennes imens hun hadde ryddet i butikken osv. Greia er at Momsen biter som en hest, kjæresten min prøvde å få tak i hun i buret og Momsen beit kjæresten min så hun begynte å blø. Hun har også forsøkt å bite meg men traff neglen min a.k.a kjente jeg svært lite. Dette gjør at jeg blir litt redd for å ta i rottene, og får meg til tro at jeg har gjort en stor feil i å kjøpe de. Jeg vil heller ikke gi de tilbake da jeg faktisk har blitt litt glad i de allerede. Rottene har også vært litt utafor buret, men da løper de som noen gærninger rundt og er umulig å få tak i. Om jeg får tak i de skriker de som om de har alvorlig vondt noe sted og jeg merker jo selv at jeg faktisk ikke tar for hardt i.

Det jeg lurer på er om noen her inne vet hvordan i all verden jeg skal klare å få de til å stole på meg. Jeg har gitt de litt kylling fra hånda, men de drar den bare ut av hånda og løper inn i huset sitt igjen. Jeg har lite lyst å sette rotta på skuldra og evt. la den gå inni genseren om jeg skal bli biti til blods på magen etc. Hva kan jeg gjøre? Jeg vil ikke ha to rotter som sitter i et bur hele livet sitt.

Setter kjempe stor pris på all hjelp jeg kan få.
- Heidi

Chrizzie
Hamstrer mat
Posts: 379
Joined: 06 Mar 2010, 17:22
Kjønn: Kvinne
Location: Lillestrøm

Re: Nye rotter

Post by Chrizzie »

Jeg kjøpte to hann rotter som var 7 måneder gamle fra dyrebutikk i fjor sommer da jeg syntes så synd på de. De hadde stått i det lille glassburet helt fra de var 6 uker gamle. De var liiiiivredde meg de første to-tre ukene...de små beit og skrek så jeg trodde de var døden nær og bare gjemte seg i hjørnet av buret. Jeg lot de for det meste være i buret den første tiden og bare lot de få lukte på meg igjennom gitteret....ga de i tillegg en godbit hver gang etter de hadde luktet på meg.... Til slutt forstod de at jeg bare ville de godt...de fikk mat og rent vann og godbiter hver dag, og den dag i dag er dem de to største kjælegrisene jeg har i huset her :cheerful: Så ta tiden til hjelp og la rottene bli trygg på omstendighetene og dere først =) Mitt råd i hvert fall =)
Harvey, Mc Dreamy og Gorm<3
Coel<3

Hvil i fred kjære Prikken,Pepsi,Streken,Chillie,Smoothie,Stian,Gizmo,Joey,Percy,Leon,Kippe,Tahiti,Snipp,Sid,Mojo,Pomelo,Bruce,Luke,Harmony,Faith,Lexus,Lucia,Chianti,Wasabi,Muskat,Timmie og LouLouWho<3

Heidi Jeanette
Pinky
Posts: 2
Joined: 04 May 2011, 10:44

Re: Nye rotter

Post by Heidi Jeanette »

Så det du sier er at jeg bare skal la de være i buret og ta hånda inntil gitteret på buret så de får lukta på meg? Ikke prøve å løfte de før de evt. kommer ut av buret selv? eller? Når burde jeg begynne å løfte på de? Jeg har gitt de mat og en liten kyllingbit hver tidligere idag, får vel bare fortsette å gi de litt mat fra hånda :) Jeg vil virkelig at jeg skal få tillitt til de og at de får tillit til meg. Takk for svar!

Lyngrottene
River avispapir
Posts: 995
Joined: 29 Jun 2009, 21:38
Location: Rygge/Moss
Contact:

Re: Nye rotter

Post by Lyngrottene »

Jeg ville vel ikke tatt hånda innat gitteret, men lukk opp døra og la de lukte på hånda di. tar du hånda innat gitteret, kan de fort bite.
Jeg også hadde ei slik i hus, har henne fortsatt, og jeg knep fingrene hardt sammen når hun snuste, for da viste jeg med meg selv at, bet hun, så gjorde det ikke så vondt, og når hun da bet tok jeg ikke til meg hånden, så hun viste at jeg ikke var redd henne, og hun ble roligere med tiden. Idag så biter hun ikke lenger.
Hilsen oss og våre 7 snart 9 bartetotter :D - Nå med Oppdatert hjemmeside ♥
R.I.P. englene våre, dere er dypt savnet <3

It's better to have loved and lost... Than never too have loved a rat before!!

Post Reply