Måtte Birger lære å klatre?

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Måtte Birger lære å klatre?

Post by Marit Fosen »

Som dere vet satt Birger i et kjedelig bur, uten muligheter til aktivisering som klatring, i flere måneder. Det har virket som om han har vært redd for å klatre. Litt etter litt er han blitt mer vågal. Nå ser jeg daglige framskritt. Kan den triste oppveksten ha gjort noe med ham?
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Måtte Birger lære å klatre?

Post by Matmor »

Det er sannsynlig. Jeg har hørt om dyrebutikkrotter før som ikke klatrer i starten, eller som synes hengekøyer er veldig skumle, og det er helst de som ikke var så små da de ble kjøpt. Hvis de fortsatt er unge når de får et beriket bur pleier det å gå raskt å venne seg til det nye. Personligheten har sikkert også mye å si. Noen rotter er mer skeptisk til nye ting enn andre :) De laboratorierottene jeg har brukte ikke lange tiden på å finne ut at livet hadde mer å by på enn en polykarbonatkasse.

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: Måtte Birger lære å klatre?

Post by Marit Fosen »

Han hadde en hjemmelaget hengekøye i starten, den rørte han ikke. Sannsynligvis syntes han den var for "dinglete". Nå har han en stødigere variant, den bruker han.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

MissGuardian

Re: Måtte Birger lære å klatre?

Post by MissGuardian »

De jeg har hatt, har lært å bruke køyer av de små jeg har hatt, så kanskje han lærer det fra de små du får? :cheer:

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Måtte Birger lære å klatre?

Post by tantepose »

Småguttene kommer nok til å blåse og susse og smaske på så alt blir bra igjen. :kiss:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Post Reply