Trenger hjelp til en avgjørelse...

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

oliver;)
Hamstrer mat
Posts: 354
Joined: 09 Feb 2010, 10:36
Location: Moelv
Contact:

Trenger hjelp til en avgjørelse...

Post by oliver;) »

Scott.... I natt beit han Leon til blods :sorry:
Han har bitt både meg og samboeren, han buster seg og hopper sidelengs skal ta oss, men i perioder så gjør han ingenting mot noen, han er bare skjønn og snill... Har hatt han sammen med guttene i en time nå og det er mye bråk i buret, jeg plukker ut en Scott som er skikkelig oppblåst og buster seg kraftig.

Jeg er veldig usikker på hva som er best for gutten min. Har vel egentlig sagt at hvis han begynner å bite de andre rottene så skal han få slippe, men han er ikke syk, ikke poryfirin rundt nesa, ingen svulster, spiser bra og er aktiv. Han markerer seg mye og har ekstremt behov for å være sjef...

Hva gjør jeg?????
http://sites.google.com/site/ankasinetotter/

Jane, Sarah og Minny
Scott, Leon, Axeman og Vabis Pumkin, Smash <3R.I.P James<3 ,Oliver<3, Pippin<3, Lynet<3, Munti<3,Buzz <3, Nico <3

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Trenger hjelp til en avgjørelse...

Post by Tonje Lenore »

Du kan kastrere han, en stor mulighet for at han blir mye roligere da!
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Trenger hjelp til en avgjørelse...

Post by Larm »

Eggbert (nevøen hans) har blitt den koseklumpen nå.
Eggbert kunne ikke håndteres før kastraksjon, han bet meg i fingen slik at jeg måtte på sykehus og operere, men etter kastraksjon har han forandret seg ekstremt.

Han har gått fra å være anspent, stresset, sint, hissig, nervøs og aggressiv med et olmt, hatsk blikk, til å bli livsgald, avslappet, snill og god :cheer:
Nå kan vi ta han ut, kose med ham, susse på han (også på magen), la han snuse på hendene våre og få godbiter.

Jeg ville absolutt valgt å kastrere.
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

oliver;)
Hamstrer mat
Posts: 354
Joined: 09 Feb 2010, 10:36
Location: Moelv
Contact:

Re: Trenger hjelp til en avgjørelse...

Post by oliver;) »

Går han sammen med hanner nå?

i så fall, er det noen som vet om en bra vetrinær som har kastrert hanner før i oslo området? Synes de er dyre på elverum...
http://sites.google.com/site/ankasinetotter/

Jane, Sarah og Minny
Scott, Leon, Axeman og Vabis Pumkin, Smash <3R.I.P James<3 ,Oliver<3, Pippin<3, Lynet<3, Munti<3,Buzz <3, Nico <3

MissGuardian

Re: Trenger hjelp til en avgjørelse...

Post by MissGuardian »

Kastrering hjelper i de fleste tilfeller..
De aller fleste kan bo sammen med andre hanner etterpå etter det jeg har hørt..
Håper det ordner seg :cheer:

oliver;)
Hamstrer mat
Posts: 354
Joined: 09 Feb 2010, 10:36
Location: Moelv
Contact:

Re: Trenger hjelp til en avgjørelse...

Post by oliver;) »

Men begynner å lure på om det bare er han som ikke takler forandringer... Nå har jeg han i buret, er rett ved siden av, han vasker de små og spiser sammen med de andre, ikke bustet... :crazybonk:

Jeg vil ha han for seg selv når jeg ikke er i nærheten, men ser det ann og har han i buret små korte perioder, kanskje det går seg til etter hvert.. Hvis ikke kastrerer jeg :cheerful:
http://sites.google.com/site/ankasinetotter/

Jane, Sarah og Minny
Scott, Leon, Axeman og Vabis Pumkin, Smash <3R.I.P James<3 ,Oliver<3, Pippin<3, Lynet<3, Munti<3,Buzz <3, Nico <3

Lyngrottene
River avispapir
Posts: 995
Joined: 29 Jun 2009, 21:38
Location: Rygge/Moss
Contact:

Re: Trenger hjelp til en avgjørelse...

Post by Lyngrottene »

Herr koster det rundt en tusing sist jeg spurte om priser på kastrering/sterilisering
Hilsen oss og våre 7 snart 9 bartetotter :D - Nå med Oppdatert hjemmeside ♥
R.I.P. englene våre, dere er dypt savnet <3

It's better to have loved and lost... Than never too have loved a rat before!!

Tonje!
River avispapir
Posts: 875
Joined: 12 Feb 2004, 22:22
Location: Bærum
Contact:

Re: Trenger hjelp til en avgjørelse...

Post by Tonje! »

oliver;) wrote:Går han sammen med hanner nå?

i så fall, er det noen som vet om en bra vetrinær som har kastrert hanner før i oslo området? Synes de er dyre på elverum...
Tonje Haug på Tam Alna Dyreklinikk er flink med rotter. Tror hun har kastrert hanner før. De har snille priser og. Skal jeg operere rotter igjen blir det garantert å dra til henne :)
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

miriam
Hamstrer mat
Posts: 342
Joined: 14 Jul 2010, 17:21
Location: Elverum

Re: Trenger hjelp til en avgjørelse...

Post by miriam »

Synd å høre Anikke. Håper det løser seg i buret ditt, med eller uten kastrering.
-Miriam

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Trenger hjelp til en avgjørelse...

Post by wollf »

tonje på alna er hun dyrlege eller dyrepleier?

Tonje!
River avispapir
Posts: 875
Joined: 12 Feb 2004, 22:22
Location: Bærum
Contact:

Re: Trenger hjelp til en avgjørelse...

Post by Tonje! »

wollf wrote:tonje på alna er hun dyrlege eller dyrepleier?
Veterinær.
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

oliver;)
Hamstrer mat
Posts: 354
Joined: 09 Feb 2010, 10:36
Location: Moelv
Contact:

Re: Trenger hjelp til en avgjørelse...

Post by oliver;) »

Hvis jeg kan unngå kastraksjon gjør jeg selvfølgelig det :cheerful: vil utsette han for så lite stress som mulig :cheerful: Han er en snill gutt, men takler ikke forandringer i buret :sadpace:

Men nå skal ikke jeg ha inn flere rotter så da vil jeg prøve å få de til å gå over ens og går ikke det så må han jo bare kastreres, men det beste hadde vært uten selvfølgelig :cheesy:

Tusen takk miriam, tror det skal gå bra :cheerful:
Kos dere på turen deres :cheerful:

Takk for tipset Tonje, blir det kastraksjon så ender jeg nok der :cheerful:
http://sites.google.com/site/ankasinetotter/

Jane, Sarah og Minny
Scott, Leon, Axeman og Vabis Pumkin, Smash <3R.I.P James<3 ,Oliver<3, Pippin<3, Lynet<3, Munti<3,Buzz <3, Nico <3

Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

Re: Trenger hjelp til en avgjørelse...

Post by Woodgirl »

Hvis du vil unngå stress for gutten er faktisk den beste løsningen kastrering. Det er ikke et stort inngrep og siden de bruker gass på Alna er de kvikke og raske kort tid etter.
Uten baller vil han roe seg betraktelig og slippe frustrasjonene ved forandringer og andre rotter i forskjellige situasjoner.

Høres mer ut for meg at du kvier deg for kastrering fordi det koster rundt en tusenlapp.
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

oliver;)
Hamstrer mat
Posts: 354
Joined: 09 Feb 2010, 10:36
Location: Moelv
Contact:

Re: Trenger hjelp til en avgjørelse...

Post by oliver;) »

Scott har gått sammen med de andre gutta nå i to dager :cheesy: Han ble bare værre av å stå for seg selv :sadpace: Så etter nøye overvåkning i buret sammen med de andre såg jeg plutselig den gamle Scott komme til syne igjen, litt knuffing er det, men smash og vabis beggynner å bli ganske hormonelle og tar kanskje mere "plass" + at det er kommet to nye gutter, og det satte han no i ubalanse... Axe Man var helt lik når han var åtte mnd og det ble forandringer, bare at da var det en som ble borte.. Han har ikke bitt og vil gjerne sitte på skulderen, så avventer for det ser ut til at det har roet seg :cheerful:
http://sites.google.com/site/ankasinetotter/

Jane, Sarah og Minny
Scott, Leon, Axeman og Vabis Pumkin, Smash <3R.I.P James<3 ,Oliver<3, Pippin<3, Lynet<3, Munti<3,Buzz <3, Nico <3

oliver;)
Hamstrer mat
Posts: 354
Joined: 09 Feb 2010, 10:36
Location: Moelv
Contact:

Re: Trenger hjelp til en avgjørelse...

Post by oliver;) »

Oppdatering: Scott har nå vært i buret sammen med de andre i en uke :cheerful: Det går kjempe bra :cheerful: Han sover sammen med de andre og har ikke bustepells :cheerful: (bortsett fra når han klarer å klatre opp på jenteburet og skal manne seg opp, da er han rund som en kule) Fant han oppe på jennyburet på løsdag og ropte på han da klatret han selv over på skulderen min og ble med og ryddet av stuebordet :cheeeers: Ingen biting eller napping :cheeeers:

Hurra for Scott :cheeeers:

Og Jane, som jeg har tatt over for en venninde av meg som beit med en gang vi kom i nærheten av buret, har roet seg og biter nesten ikke lenger.. Hun kan tilogmed sitte rolig på skulderen :cheeeers: MEN hun har Adhd, og gjør mye sprell og rampe streker :nottelling:
http://sites.google.com/site/ankasinetotter/

Jane, Sarah og Minny
Scott, Leon, Axeman og Vabis Pumkin, Smash <3R.I.P James<3 ,Oliver<3, Pippin<3, Lynet<3, Munti<3,Buzz <3, Nico <3

Post Reply