Merkelig oppførsel!

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Katrin
Gnager på ledninger
Posts: 103
Joined: 02 May 2010, 23:44

Merkelig oppførsel!

Post by Katrin »

Dette har jeg aldri sett før...har hatt mine to rottejenter i over ett år nå, og de har lekesloss før, men i dag synes jeg at Turid virka litt slem mot Olivia... Hun liksom hoppa på Olivia og snudde rumpa og spente bakbeina sine mot henne, og Olivia prøver å komme seg unna. Vet ikke hva som kan være årsaken til dette. Det så ut som hun bet Olivia en gang også slik at hun pep. Har noe ærfaring med dette? Er redd de skal bli uvenner og ikke komme overens..at Turid bøller med Olivia i buret når jeg er borte. Men har som sagt ikke opplevd dette før.

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Merkelig oppførsel!

Post by Matmor »

Det hender rotter rett og slett har en dårlig dag. Vi må regne med at de også kan få hodepine, magesmerter og andre diffuse plager som nedsetter toleransen for å ha andre rotter tett innpå seg :wink: Muligens er "sparkepiken" din i den situasjonen. Eller det kan hende en andre rotta ikke føler seg helt pigg, og "sparkepiken" prøver å hevde seg.
Forhåpentligvis går det fort over.

Hvis det varer ville jeg tatt en veterinærsjekk på den av jentene som oppførte seg minst normalt.

Katrin
Gnager på ledninger
Posts: 103
Joined: 02 May 2010, 23:44

Re: Merkelig oppførsel!

Post by Katrin »

Takk for svar, Matmor! :-) Jeg tror denne oppførselen kan ha med at jeg de siste dagene har hatt besøk og dermed ikke hatt mulighet til å ha de like mye ute av buret som før, eller lekt og kost med de like mye som jeg pleier. Siden jeg skrev dette innlegget har de fått løpt rundt og kost seg og jeg har ikke sett igjen sparking eller biting. :-) Får satse på at hadde noe med at de var litt lei buret og hverandre. :-) Vanligvis går de ute av buret noen timer om kvelden, men siste dagene har det knapt vært ute en time. Besøket mitt reiste i kveld så nå blir det som normalt for jentene mine igjen. :-)

Post Reply