Han er en del hos ene kollegaen sin og han har vist hatt EN rotte stående i et bur i laaaang tid. Så sambo har nå preka han full på samme måte som jeg har "opplært" han og endte opp med å ta med dyret hit..... Så helt ut av det blå onsdag fikk vi en til..
Men han her er virkelig en skikkelig enstøing. Herr Kollega anslår at han er ca et år og har vært aleine siden han var baby.. Og vært så heldig at han har fått komme ut av buret NOEN GANGER I MÅNEDEN. Nå er han på fjerde døgnet her og han er livredd alt. Jeg får med mye tolmodighet løftet han ut av buret og da sitter han bom stille i genseren en helt time. Rører seg ikke av flekken. Det ser ut som han koser seg litt mot sin egen vilje inni der men han tør ikke flytte på seg. Jeg hadde han i hetta og satt meg like ved buret de andre bor i og da snufsa og grynta han han som en gal og så ut som han skulle gå banokkas....
Er det noen her som har erfaring med rotter som virkelig må læres opp til å være rotter fremfor helt apatiske i et hjørne?? Han er da bare halveis på livet og kan jo få et bra siste år men etter fire dager og ingen "bedring" ser jeg at dette blir et langt prosjekt hvor jeg ikke har den erfaringen jeg trenger, så håper noen her inne har vært med på det samme....
TAKK til de som har tanker å bidra med.