Mottok rotte fra dyrebeskyttelsen på torsdag...

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Linda&Rottene
Pinky
Posts: 12
Joined: 15 Jul 2011, 18:00
Location: Oslo

Mottok rotte fra dyrebeskyttelsen på torsdag...

Post by Linda&Rottene »

Når jeg ble rotteeier og fant ut at jeg trivdes stort med de små ringe jeg dyrebeskyttelsen og sa at jeg gjerne forbedrer livet til en tass om de noen gang skulle få inn noen som ikke hadde det bra. Det er nærmere ett halvt år siden og tirsdag ringte de. Hadde tatt imot en svart rotte -hann. Som var sluppet ut (eller rømt?) i kjelleren på en blokk i oslo. Etter nesten to måneder hadde nå vaktmesteren fått tak i ham med en håv og levert ham inn. Han er mildt sagt LIVREDD! Hva han har overlevd på vet man ikke men noe har han funnet seg. Torsdag peip og skrek han så høyt han kunne når armen min kom inn for å legge noe godt i buret... Jeg har siden latt ham stå i fred, med radioen på svak lyd i rommet. Nå bor han på mitt soverom så han verken kan høre eller se de andre rottene samt kattene vi har... Lurer på hvordan jeg skal gå frem, og hvordan jeg skal ta det hele fatt. Han ser ut til å være gammel, ikke dårlig til beins, men på pelsen at han ser ut som en litt eldre herre... Men det kan jo også være fordi han har løpt rundt i en kjeller i flere uker også? Han er lang men ikke akkurat tykk. Hvordan tar jeg dette fatt? Jeg ser ikke for meg at han kan bo sammen de andre, ihvertfall ikke på lang lang tid..

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Mottok rotte fra dyrebeskyttelsen på torsdag...

Post by Matmor »

Jeg tror jeg ville ha startet med å legge inn en godt brukt og uvasket skjorte/t-skjorte i buret, så han vente seg til lukten din. Hvis han kan bli trygg med den rundt seg har du allerede kommet et stykke på vei.

Ellers får man egentlig bare prøve seg fram. Kanskje han kan sitte inne i et teppe eller håndklede på fanget ditt, lære å ta mat fra en skje du holder i... og så fortsette til han forhåpentligvis lar seg håndtere uten å hyle.

Lykke til :rat:

Post Reply