Nervøse jenter

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Mina&Maja
Pinky
Posts: 8
Joined: 19 Aug 2011, 11:48
Location: Telemark

Nervøse jenter

Post by Mina&Maja »

Hei! Jeg ble i går en nybakt rotteeier av to utrolig sjarmerende små jenter. :kiss: Men i går og omtrent i hele dag har de kun holdt seg inne i huset sitt (som ligger i øverste etasje i buret). De biter ikke, annet enn noen få ganger da fingeren min hadde eplesmak på seg, men jeg vil gjerne at de skal bevege seg litt ut av huset så de får aktivisert seg litt. Noen råd om hvor lenge de kommer til å bruke på å stole på sin nye eier?
Vannet deres befinner seg i andre og tredje etasje i buret, så jeg er litt redd for at de ikke får i seg drikke når de bare holder seg i den øverste etasjen.

Maria-M
Stjeler mat
Posts: 80
Joined: 04 Aug 2011, 12:33
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim

Re: Nervøse jenter

Post by Maria-M »

Husk at de sover om dagen, så de begynner å våkne tidlig på kvelden :) også er de våken om morgenen :cheer:
Snusen, Ågot, Snapp, Ågot, Lilly, Hjørdis og Vilma <3 Elsker dere!

R.I.P Snusen, Ågot, Snapp, Ågot, Hjørdis og Vilma <3 Dere er dypt savnet!

http://www.rottulfene.webs.com

Mina&Maja
Pinky
Posts: 8
Joined: 19 Aug 2011, 11:48
Location: Telemark

Re: Nervøse jenter

Post by Mina&Maja »

De var våkne i huset sitt for det meste, de bare ville ikke komme ut. Tror ikke de liker meg enda :(

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Re: Nervøse jenter

Post by Skaubytroll »

Heisann, og tillykke med rottene :) Det er helt normalt at de er litt nervøse i starten. Spesielt hvis de ikke er så mye håndtert fra før. Bruk masse tid sammen med de. Bær de inni genseren din så mye du har mulig slik at de blir vant til lukten din. Når de er i buret kan du tilby snop fra hånden din, og lokk de frem.

Uansett så handler det om å bruke masse tid på de og gjøre de trygge på deg og omgivelsene.

Lykke til :cheer:
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Post Reply