Hjelp, krangel!! :(

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Ida.K
Sover i do
Posts: 264
Joined: 14 Mar 2011, 16:58
Kjønn: Kvinne

Re: Hjelp, krangel!! :(

Post by Ida.K »

Hvorda er det mulig å få tak i en kastrat, vi skal snart kjøpe nytt og større bur! Husker ikke helt hva det het, men det skal visst være "todelt"! Så det kan jo være mulig å få tak i en, og la han og Alice bo sammen :gasp:

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Hjelp, krangel!! :(

Post by Larm »

Hvis hun er på den måten mot jenter, så er hun nok slik også med en kastrat, men man vet jo aldri.
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Hjelp, krangel!! :(

Post by Matmor »

Det er noen rotter som roer seg hvis de får en stor nok og tøff nok sjef... Men man må jo nesten prøve det ut før man går til anskaffelse av enda et dyr, sånn i tilfellet han ikke trives med (noen av) jentene.) Og som sagt, disse snille kastratene er det ikke alltid så lett å få tak i. Jeg har hatt flere av den vanskelige sorten! De fleste som spanderer en kastrering på rotten sin vil gjerne ha den en stund. Dyrebeskyttelsen har av og til noe inne, ellers må man bare håpe at det dukker opp noen og avertere.

Ida.K
Sover i do
Posts: 264
Joined: 14 Mar 2011, 16:58
Kjønn: Kvinne

Re: Hjelp, krangel!! :(

Post by Ida.K »

Bør jeg, eller bør jeg ikke sette henne med en kastrat ? :s

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Hjelp, krangel!! :(

Post by Matmor »

Det er det faktisk ingen som kan svare på. Du må vurdere både om du har kapasitet og råd til å skaffe en rotte til, og om du kan få låne kastraten på prøve. For det er ingen garanti for at det går bra. Men det er en mulighet dersom du vil og kan prøve.

Ida.K
Sover i do
Posts: 264
Joined: 14 Mar 2011, 16:58
Kjønn: Kvinne

Re: Hjelp, krangel!! :(

Post by Ida.K »

Jeg har nåk penger til det i værtfall, men et problem, blir vell å finne en :S

Post Reply