Jeg har hatt rottene mine siden januar, og har hele tiden hatt strø i hele bunnen og syntes det har gått helt greit. Men da jeg kjøpte meg en "forhøyelse" til buret forrige måned, har jeg synes det har vært veldig tungvint å skifte strø. Buret ble mye tyngere og vanskligere å løfte på. Og jeg har lagt merke til at mange her inne bruker doer i hjørner isteden for strø over hele bunnen, men jeg har alltid tenkt at det sikkert er mye arbeid å lære Pippin og Swarley å bruke doer.
Men nå da jeg som sagt fikk er mer kronglete bur, bestemte jeg meg for å prøve med doer. Puttet inn en isboks for to dager siden (skal få kjøpt en litt mer egnet do snart

) og satt den der hvor jeg ser det blir mest lorting. Og de skjønte opplegget med en gang! Særlig Pippin har vært flink, han bæsjer bare i isboksen. Swarley har gjort fra seg på utsiden et par ganger, men også han bruker doen.
Så nå er jeg virkelig positivt overrasket over guttene mine, og litt flau over at jeg ikke begynte med do før, hehe ^^ Vil i hvert fall anbefale alle å bruk do, mindre lukt og lettere å rengjøre