Problem trenger hjelp!!!!

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Mia.rotte
Pinky
Posts: 26
Joined: 06 Aug 2011, 17:30
Location: Sarpsborg

Problem trenger hjelp!!!!

Post by Mia.rotte »

Idag har jeg kjøpt en jenterotte (Ca. 7uker) til, jeg prøvde å sette den sammen med min gamle jente (Ca. 1,5mnd)da begynte den jeg hadde fra før å dra ut hår på den stakkars nye jenta :sorry: Hun tok henne ned i bakken også, hun nye gjør jo ingen ting annet enn å pipe :trist: Millie (1,5mnd) gjorde ikke noe i førsten enn å snuse, men så begynte hun.. jeg trenger tips til hvordan jeg kan venne dem til hverandre :sorry:

Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Re: Problem trenger hjelp!!!!

Post by Titovn »

Søk litt rundt på introduksjoner først :wink: Husk at det tar tid for å introduserer rotter! Det er ikke gjort over natten.
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Problem trenger hjelp!!!!

Post by WillyWonka »

Jeg er ingen ekspert på introduksjoner. Har akkurat prøvd selv og det var vel ikke så voldsomt vellykket det heller, da mine to gutter ble en smule agresive...
Men tenker det kan være lurt og la de få lov å venne seg til lukten av hverandre først.
Når Demon og Donnras skulle møtes første gang hadde jeg Demon på fanget slik at jeg hadde kontroll på han, så kom Donnras når han følte for det. så fikk de lukte litt før de fikk gå sammen litt. men hadde bare korte møter :)
Gikk fint med dem. Men jeg hadde et håndkle liggende. Tim ville jo gå til angrep på lille Demon på det første møtet deres, så da kastet jeg et håndkle over før jeg skillte dem. Glimrende hjelpemiddel.

Les litt om det.Står mye bra på forumet + at matmor har mye bra på sin hjemmeside. sååå tar du tiden til hjelp :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Post Reply