Alfa?

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Alfa?

Post by Marit Fosen »

Per Morten og Trygve blir 6 måneder om noen dager., snart voksne karer. I går kveld så jeg Trygve og Birger bokse, deretter la Birger seg på rygg under Trygve. Det var over på sekunder, og deretter var alt som før. Har dette noe å gjøre med hvem som skal ha alfarollen? Trygve er den roligste og mest "ettertenksomme" av brødrene. Per Morten er utforskende og full av fanterier. Birger er forsiktig på alle måter, han er også liten, og bruker tid når det er snakk om å hilse på nye mennesker. Trioen fungerer utmerket sammen.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Alfa?

Post by Niana »

Det der gjør mine to gutter hele tiden også, i hvert fall et par ganger i uka. Jeg tror det er for å finne ut hvem som er sjef, men hos mine så virker det som de ikke alltid finner det helt ut. Pippin er den som regel "vinner" men det hender han havner under Swarley og piper litt også.
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Alfa?

Post by Matmor »

Det kan godt tenkes Birger og Trygve ble enige om å ta en "pro forma" kamp. Da signaliserer den gamle alfa'en på en eller annen måte til den nye sjefsspiren at "jeg kommer ikke til å stå i vegen for deg, men du må liksom vinne", og så har de tilfredsstillet æreskodeksen eller noe slikt. Jeg har sett det foregå uten boksing også. Da Elastan ble sjef satte han bare snuten så vidt i siden på gamle Humle, som veltet seg rolig over på ryggen og lot seg snuses på. Etterpå gikk de og la seg sammen i sovehuset.

Men hvis rottene er jevnere i alder og styrke pleier det å ta lenger tid å finne ut av det...

Post Reply