Morsom historie

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Goldbeck
Pinky
Posts: 5
Joined: 17 Nov 2011, 22:29

Morsom historie

Post by Goldbeck »

Hei. Har lest veeeldig mye på forumet her, bare ikke før noen dager siden jeg bestemte meg for å lage en bruker. Jeg og min samboer har akkurat blitt rotteeiere til 2 syv uker gamle jenter. Philippa og Optimus(Sistnevnte var det jeg Tommy som døpte). Jeg har tidligere hatt 2 jenter for ti år siden (når jeg var ti år gammel) som levde i 4år noe som er ganske lenge. Uansett her kommer det jeg husker best av mine rotter fra yngre tider som er ganske fasinerende etter min mening:

Når vi bodde i tyskland hadde vi en relativt stor hage, og bodde i et nabolag uten katter og hunder. Derfor tenkte jeg at jeg kunne låne et kaninbur sånn at rottene kunne være i hagen når det først var så fint vær. Det jeg ikke tenkte over så ung som jeg var, var at kaninburet ikke hadde tak. Hadde aldri tatt dem med ut før. Som unggutt gikk jeg inn og så på TV i 2-3 timer. Men så hører jeg underlige lyder, skraping på vinduet. Det jeg så da var at både Pernille og Persille hadde klatret opp til stuevinduskarmen (som er ganske langt unna der buret sto) og signalisert at dem ville inn. Stueområdet var også ukjente for dem, i og med at dem hadde et eget stort lekerom rottene hadde.

Det var et morsomt og underlig syn og se at rottene fant veien hjem til tross for at begge områdene for dem var helt ukjent. Synet av 2 søte rotter skrapende på et vindu akkurat som en katt som vil inn. Uten at de kjenner til området i det hele tatt. Ligger mye rart inni knottene til de små dyra vi ikke vet om:)

Lyngrottene
River avispapir
Posts: 995
Joined: 29 Jun 2009, 21:38
Location: Rygge/Moss
Contact:

Re: Morsom historie

Post by Lyngrottene »

Hærlig :lovey:
Hilsen oss og våre 7 snart 9 bartetotter :D - Nå med Oppdatert hjemmeside ♥
R.I.P. englene våre, dere er dypt savnet <3

It's better to have loved and lost... Than never too have loved a rat before!!

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Morsom historie

Post by Matmor »

Velkommen på forumet - selv om du har rukket å skrive noen innlegg før :rat:
Heldigvis er det mange rømling-rotter som tenker "borte bra men hjemme best" :) Noen tar seg riktignok en avstikker først. I sommer glemte en av ungene å lukke døren til det ene rotteburet. Morgenen etter fant jeg en åpen burdør, men samtlige rotter lå og sov i burene sine i beste "den som sover, synder ikke"-stil. Lettelse. Det var først dagen derpå jeg fant rottebæsj i sysakene mine i en kommode et annet sted i rommet...

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Morsom historie

Post by sanca »

Så artig historie, synes jeg ser dem... :nottelling: Og godt å høre at de faktisk kan finne på å komme hjem igjen hvis de skulle få kommet på rømmen. Det er min store skrekk at vi en dag skal glemme at rottene luftes (og går løse i omtrent hele huset) og la dører stå åpne etc, særlig på sommeren...
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Morsom historie

Post by tantepose »

Vi får håpe det som ikke blir spist kommer hjem igjen. :cheerful:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Post Reply