leker eller sloss?

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Goldbeck
Pinky
Posts: 5
Joined: 17 Nov 2011, 22:29

leker eller sloss?

Post by Goldbeck »

Har 2 unge jenter om er rundt 8-9 uker gamle nå. Dem driver ofte og sloss/lekesloss heftig på sofaen. Hun ene, Philippa piper alltid som bare det. Mens hun andre minstejenta aldri piper.

Det ser litt brutalt ut, dem går alltid etter nakken på hverandre, men det er aldri noen synlige sår. Og som regel så kommer dem jo overens. Har på følelsen at dem bare leker, men den pipinga er litt skummel.

Noen her som kan bekrefte at jeg ikke skal ha noe å bekymre meg for? :)

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: leker eller sloss?

Post by Niana »

Mine to gutter gjør også det. Den pipinga er enten for å signalisere at "au, nå fikk jeg vondt" eller "okay, du er sjefen/jeg gir meg". Etter som jeg har fotstått det i hvert fall. Veldig vanlig med litt piping, men direkte hyling burde man kanskje følge med på. Det skjedde en gang her hjemme hos meg, at Swarley hylte som en stukken gris. Jeg trodde at nå hadde vel Pippin gitt han skikkelig juling, siden Pippin er den dominante, men det viste seg at Swarley hadde klemt foten sin i et forsøk på å komme seg ut av buret :bonk:

Så jeg tror nok det ikke er noe å bekymre seg for, men det er jo greit å holde et øye med dem om du synes det blir mer lyder enn normalt :cheerful:
Jeg tror at så lenge de oppfører seg som normalt mot hverandre etter en sånn lekerunde, steller hverandre og koser, spiser sammen og sover sammen, så er det nok ikke noe å bekymre seg for.
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: leker eller sloss?

Post by Larm »

Det er nok lek ja når de er så unge :cheer:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Post Reply