Rotter og saker på kroppen vår

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Rotter og saker på kroppen vår

Post by Marit Fosen »

Hva er det med rotter og neglelakk og mascara + ting som ikke skal være på kroppen vår? Jeg bruker ikke neglelakk, og neglene er helt kortklipte. Neglene blir daglig sjekket opp og godkjent :happy: Derimot bruker jeg mascara, og har lært å holde rottene unna øynene. Fjerning av mascara etter rottemetoden er ikke videre behagelig. De av jentene i familien som bruker neglelakk, er ekstra godt likt av rottene, spesielt hvis det er lakk i sterke farger. En av døtrene mine hadde fjernet en føflekk i bakhodet, og hadde 2 - 3 sting, godt skjult av håret. Per Morten oppdaget stingene med en gang han gikk opp på skulderen og bak nakken, og forsøkte å fjerne dem. Jeg tilbød henne at han kunne gjøre det, da slapp hun å dra tilbake til poliklinikken, men hun takket nei :grin: Jeg hadde en hard skorpe på en finger etter et lite kutt. Den så ut til aldri å ville gå vekk. Rottene fikset det enkelt og smertefritt med et pent resultat :happy: Rotter er noen fornøyelige skapninger :kisses:
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

anni

Re: Rotter og saker på kroppen vår

Post by anni »

Kjenner til det med fjerning av maskara, mine rotter er på samme måte.
Smykker, ringer og øredobber vil de også ha vekk.
:crazy:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Rotter og saker på kroppen vår

Post by wollf »

HEHE.. SLIK ER DET HER OGSÅ...
(caps)

de liker helle ikke da mor har rufset håret og hatt i spray. da blir de hysteriske.

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Rotter og saker på kroppen vår

Post by torasrotter »

Siddharta ble helt gal hvis jeg hadde i extensions i håret.. Hun jobbet og jobbet for å få de ut, det var jo helt feil :nottelling: Maskara, negler og ikke minst neglebånd blir pent stelt :cheerful:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Re: Rotter og saker på kroppen vår

Post by Skaubytroll »

Det er koselig med rottemanikyr eller pedikyr eller hva det nå enn heter :kisses:
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: Rotter og saker på kroppen vår

Post by Marit Fosen »

Skaubytroll wrote:Det er koselig med rottemanikyr eller pedikyr eller hva det nå enn heter :kisses:
Helt enig! Til nå har det vært manikyr, hender, stell av neglebånd, vurderer pedikyr, føttene med fokus på tærne :grin:
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Rotter og saker på kroppen vår

Post by Tonje Lenore »

Hihi, jeg får også rottikyr :nottelling:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Rotter og saker på kroppen vår

Post by sanca »

Tonje Lenore wrote:Hihi, jeg får også rottikyr :nottelling:
Herlig!

Ja, jeg fant også fort ut etter jeg fikk rotter at de var særdeles interessert i negler mm (jeg ble faktisk litt forskrekket over at de gjerne ville bite i neglene mine og skrev en tråd om det her et par dager etter de kom til meg :nottelling: )

Nå om dagen har jeg så tørre vinterhender, og de napper og smatter og koser seg med tørr knokehud :roflmao: Plaster er det helt umulig å ha på f eks en finger, da setter de i gang med "operasjon fjerne-så-fort-som-fy" :happy:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Rotter og saker på kroppen vår

Post by Niana »

Mine rotter liker heller ikke om jeg bruker mascara, eller kanskje de liker det alt for godt? For de prøver alltid å spise det av :P

De bryr seg ikke så mye om neglene mine, som jeg ser alle skriver her at deres rotter gjør. Mine bare vasker og vasker huden min, så kanskje bare bra at jeg aldri bruker hudprodukter, for da hadde de vel fått i seg mange stoffer som ikke er så bra.

Meeen, mine rotter liker ikke at jeg og min samboer har på oss sokker. I hvert fall ikke Pippin. Hvis han går på gulvet eller i sofaen og oppdager en fot med sokk, så biter han i den. Han biter ikke så hardt, men nok til at jeg skvetter til hver eneste gang. Han biter aldri i gensere eller bukser, men sokker (evt. føtter) liker han ikke :crazy:
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Rotter og saker på kroppen vår

Post by sanca »

Uceninde wrote: Meeen, mine rotter liker ikke at jeg og min samboer har på oss sokker. I hvert fall ikke Pippin. Hvis han går på gulvet eller i sofaen og oppdager en fot med sokk, så biter han i den. Han biter ikke så hardt, men nok til at jeg skvetter til hver eneste gang. Han biter aldri i gensere eller bukser, men sokker (evt. føtter) liker han ikke :crazy:
Ha, ha, Nicolai biter også litt i sokker, særlig tykke ullsokker... Vil nok helst ha fram den nakne foten for å slikke og stelle :rofl:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Rotter og saker på kroppen vår

Post by WillyWonka »

:O
INGEN av mine gutter bryr seg om det :P Verken sminke eller neglakk :P De vil helst forske på andre ting :D
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Post Reply