Hjelp, får ikke rotta mi tam!

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
NoraLouise
Pinky
Posts: 23
Joined: 19 Dec 2011, 23:52
Location: Bardufoss

Hjelp, får ikke rotta mi tam!

Post by NoraLouise »

Hallo! Jeg har en rotte som heter Emily. Jeg vet at man skal ha alltid flere av samme kjønn, men jeg kan ikke ha en til ettersom hun ble dårlig behandlet da hun var liten av de andre søskene hennes. Har prøvd henne med flere forskjellige rotter, men ingen har funket... Men jeg har et problem at hun biter heletiden, men jeg kan av og til kose med henne, men aldri om hun vil bli løftet... Kan noen hjelpe meg med dette? Jeg vil jo prøve gensertrikset men det virker så ondt når hun biter meg.. :trist: Kan noen plis hjelpe meg? :cheerful:
Nora Louise E og Emily <3

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Hjelp, får ikke rotta mi tam!

Post by Matmor »

Hvis du synes det er for skummelt å ta henne innunder genseren kan du se om hun er villig til å sitte inni et håndklede eller teppe på fanget ditt. Da kan du klappe henne utenpå teppet :wink:

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Hjelp, får ikke rotta mi tam!

Post by WillyWonka »

Når jeg fikk guttene mine for første gangen, var jeg veldig usikker på dem da jeg ikke hadde hatt rotter tidligere. Jeg brukte å sitte med burdøren åpen på fanget slik at de kunne komme ut til meg. på den måten kunne jeg få stryke dem når de kom til meg.
Gensertrikset eller det med pleddet er veldig lurt, men jeg turte retten og sletten ikke å ta så mye i dem til å starte med :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

NoraLouise
Pinky
Posts: 23
Joined: 19 Dec 2011, 23:52
Location: Bardufoss

Re: Hjelp, får ikke rotta mi tam!

Post by NoraLouise »

Jeg kan kose med henne osv, men det er når hun vrir hodet og begynner å bite.. Hun får fnatt vist jeg skal løfte henne ut av buret, så det er litt vanskelig å få henne ut. Jeg bruker å ha henne på fanget mens jeg sitter på dataen, og jeg er så redd for at hun skal komme å bite meg i fingertuppene... Har sykt liten smerteterskel! :sad: Har løftet henne noen ganger, men det er når hun får medisin(hun har luftveisinfeksjon). Hun er ca 3 måneder forresten!

Takk for alle svar! :cheer:
Nora Louise E og Emily <3

Post Reply