En "jule"-fortelling om en liten snik.

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

En "jule"-fortelling om en liten snik.

Post by Niana »

Det var en gang en liten (les: svær og feit) rottegutt som ikke ville legge seg.
Matmoren hadde tuslet til sengs, og huset var helt stille. Rottegutten, fant ut at han ikke trengte å være snill gutt i år, for han trodde ikke på julenissen uansett. Og dessuten hadde nok den skuta seilt da han bet matmor til blods tidligere i år. Så da bestemte han seg for å gjøre noen fantestreker. Han oppdaget til sin glede at den susete matmoren hadde glemt å lukke burdøra for kvelden, og han kunne lett gå oppå buret.
Han vurderte situasjonen nøye, der han stod på toppen av buret. Han bror sov, og ville ikke være med på noe morsomt. Så han tok sjansen på et eventyr alene, og hoppet fra buret og rett på gardinen 20 cm unna. Han skled heltemodig langs ned gardinen og landet i vinduskarmen.
Der snek seg rolig og forsiktig bak all julepynten i vinduet, var nøye med å ikke lage noe bråk som kunne vekke skrulla i det andre rommet. At det tippet en potteplante over gjorde ikke noe, den datt jo ikke helt ned, bare masse jord og sånt. Pytt pytt!

Sakte men sikkert nærmet han seg enden av vinduskarmen, og var ved sofaen og det endelige målet: skrullas åpne godtepose. Alle de deilige godbitene, og nå var alle bare hans. Han plukket opp en fin og salt lakrisbit, og løp tilbake til buret hvor han gjemte den. Han hadde planer om å hente med alle bitene, men uheldigvis for han (og heldigvis for matmora) veltet han en julepynt som gikk i gulvet med et knas. Da var det lite han kunne gjøre når en trøtt og overrasket husfrue kom inn i stua og lurte på hva i all verden det var som hadde skjedd. Hans forsøk på å gjemme seg bak sofaen gikk desverre dårlig, og vips var han tilbake i et sikret bur igjen.

Og den sleipe broren hadde funnet lakrisbiten hans!
Det ble en dårlig slutt på eventyret for den lille rottegutten, ja.

(Sånn har det seg at jeg er oppe før kl seks når jeg har fri. Flaks for meg at jeg våknet av den julepynten, ellers er det ikke greit å si hvor mye godis Pippin hadde stjålet eller hvor mye annen pynt som hadde gått i gulvet. Jeg oppdaget heldigvis lakrisen i buret før Swarley hadde spist noe særlig av den. Rampete rotter altså! Noen ganger er det akkurat som de vet hva de ikke får lov til, og derfor vil gjøre det :crazybonk: Og yaaaay, tiss på Wii-kontrollen.)
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: En "jule"-fortelling om en liten snik.

Post by Matmor »

:giggle:

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: En "jule"-fortelling om en liten snik.

Post by Marit Fosen »

Bedre lykke neste gang, rottegutt :nottelling:
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: En "jule"-fortelling om en liten snik.

Post by sanca »

:aww: :ratgreen: Herlig lesning!
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Ida.K
Sover i do
Posts: 264
Joined: 14 Mar 2011, 16:58
Kjønn: Kvinne

Re: En "jule"-fortelling om en liten snik.

Post by Ida.K »

Haha så morsomt. Glemte å lokka burdøra en gang jeg også. Rottejenta mi hadde vært ute å gnagd hull i matposen sin så det lå strødd utover hele gulvet, og dratt ut alt av søppelkassa. Og jeg brukte regulering før, så nå må jeg bruke en slags gom om natta som koster flere 1000 kr. Og den var selvfølgelig gnagd opp .. :suspicious: Og i senga mi lå det rottemat og en sprøyte :sarcastic: Den vesle tulla hadde dratt med seg sprøyta vi brukte for å gi henne antibiotika tidligere, men den er ødelagt nå, p.g.a en åpen burdør :nottelling:

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: En "jule"-fortelling om en liten snik.

Post by tantepose »

Hehe,men dere må være klar over at nissen åpner alle burdører i disse tider. :nottelling:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Ida.K
Sover i do
Posts: 264
Joined: 14 Mar 2011, 16:58
Kjønn: Kvinne

Re: En "jule"-fortelling om en liten snik.

Post by Ida.K »

Haha, for meg skjedde det 2 ganger på samme dag, hiihi x)

anni

Re: En "jule"-fortelling om en liten snik.

Post by anni »

Rampegutt :giggle:

Post Reply