Får ikke Pysa tam... hjeeeelp...

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

colaomega
Pinky
Posts: 13
Joined: 06 Jan 2012, 12:43

Re: Får ikke Pysa tam... hjeeeelp...

Post by colaomega »

Fikk beskjed om det på en dyrebutikk ja:) Og pysa var ganske stor når jeg fikk han også, han har vokst kanskje 2-3cm i kroppslengde siden den gang. Jeg har nå bestemt meg for å prøve å ringe på noen tamme rotteunger i fra hokksund, så da får jeg krysse fingerne for at det går bra:) Det er viktig å gjøre så godt man kan for dyrene, selv om ikke alle forstår det:) Dyr har så mye å gi, og de fortjener kun det beste tilbake:)

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Får ikke Pysa tam... hjeeeelp...

Post by wollf »

om du vil kan vi sikkert hjelpe deg å finne noen søte små? hvor fant du de i hokksund? ikke alle som kaller seg oppdretter som er særiøse desværre

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Får ikke Pysa tam... hjeeeelp...

Post by Tonje Lenore »

Jeg har en ledig hannotte fra mitt kull ;)
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Får ikke Pysa tam... hjeeeelp...

Post by sanca »

Kan ikke si jeg har fått med meg at noen som er aktive her på forumet bor i Hokksund, i alle fall ingen som har oppgitt det som bosted. Men er jo mange som ikke har bosted i profilen sin... Hvor fant du annonse for rotteunger i Hokksund, på Finn? Drammens Tidende? Tar du kontakt med den selgeren får du prøve å plante litt god info om NTF, da :wink: :cheer:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

colaomega
Pinky
Posts: 13
Joined: 06 Jan 2012, 12:43

Re: Får ikke Pysa tam... hjeeeelp...

Post by colaomega »

Nå har jeg fått lille kompis i hus, og han er en god gutt:) Han er skikkelig tam, og er vant til å bo i bukselommer o.l:) hehe.. Kunne til og med løfte han med en gang, uten at han bet:) hehe... Han er blitt tatt litt ekstra godt vare på av tidligere eier, siden han var et ''mobbeoffer'' i buret:) Han er grå og hvit, med røde øyne og har nå fått navnet Roger:) En fantastisk liten sjel:) på knappe fem uker:) Tusen takk for god hjelp folkens:)

colaomega
Pinky
Posts: 13
Joined: 06 Jan 2012, 12:43

Re: Får ikke Pysa tam... hjeeeelp...

Post by colaomega »

Jeg fant forresten annonsen på finn, og har sagt noen ord om ntf:) Fantastisk forum dette her:) Fikk mye hjelp her da jeg begynte planleggingen av pysa også:) Måtte lese en god del, siden han var min første rotte:)

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Får ikke Pysa tam... hjeeeelp...

Post by Tonje Lenore »

Høres bra ut, du får ha lykke til med introduksjon av den nye og pysa^^

Og det er kjempeflott at du nevner ntf, og det er bare å spørre om det er noe
mer du lurer på, for her inne vil du få mange gode svar :cheerful:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Får ikke Pysa tam... hjeeeelp...

Post by wollf »

er han 5 uker nå? kom han direkte fra en oppdretter eller har han hatt et hjem imellom?

colaomega
Pinky
Posts: 13
Joined: 06 Jan 2012, 12:43

Re: Får ikke Pysa tam... hjeeeelp...

Post by colaomega »

Han kom direkte fra det hjemmet han vokste opp i, ei jente som ikke direkte driver med oppdrett, men hadde fått til noen rottebarn allikevel:) Den nye rotta heter Roger, og er ei skikkelig uroligkråke. Men han er veldig snill,og Pysa har også blitt kjempesnill. Han er rolig og mindre skvetten, det beste av alt er at han ikke biter lenger, og han ser ut til å være lykkelig:) Kjempe fornøyd:) Roger hadde bokstavelig talt vokst opp i lomma på jenta som hadde han, så han er tam:) Fantastisk:) Takk for god hjelp alle sammen:)

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Får ikke Pysa tam... hjeeeelp...

Post by sanca »

Dette var skikkelig flott å høre! :cheeeers: Kan tenke meg Pysa har vært vrang og lei fordi han har vært ensom. En kompis var tydeligvis det han ønsket seg! :cheer: Lykke til videre med de to!
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Får ikke Pysa tam... hjeeeelp...

Post by tantepose »

Så bra! :grin:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Får ikke Pysa tam... hjeeeelp...

Post by sanca »

Du, jeg bare lurte litt. Og jeg skriver ikke dette for å sette deg til veggs på noe vis. :wink: Men du skriver tidligere i tråden at du fikk mye hjelp på forumet her før du gikk til anskaffelse av Pysa. Så rart at du da ikke fikk med deg at man bør ha minst to rotter! Jeg synes det er skrevet så mange steder her... Da jeg lurte på rotte som kjæledyr, hadde jeg i utgangspunktet sett for meg at jeg bare skulle ha en. Men så søkte jeg opp foreningen, leste litt både på hjemmesida til foreningen http://www.tamrotter.com/index.php og her på forumet. Det tok ikke lang tid før jeg forsto at jeg ikke bare kunne ha ei rotte...

Men jeg ser nå at det dessverre ikke står helt tydelig på hjemmesida at man bør ha minst to rotter! Jeg lager en egen tråd på det, jeg, så kanskje vi kan få det rettet så det kan stå helt direkte at man ikke bare kan ha en rotte...

Men utrolig godt at du søkte råd her da du forsto at Pysa ikke hadde det bra, og at du fulgte rådene og kjøpte en til... Happy ending :happy:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Post Reply