søvn

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: søvn

Post by WillyWonka »

Når jeg hadde intro, hadde jeg alltid et håndkle i nærheten. Ble det så mye bråk at jeg ikke turte la de holde på mer, kastet jeg håndkleet over og de ble distrahert. da tok æ bare tak i den nærmeste rotten og skillte dem. Er neppe så lurt å stikke bare hendene i mellom rottene om de skulle begynne å sloss :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

hanne
Pinky
Posts: 28
Joined: 01 Jun 2011, 00:51

Re: søvn

Post by hanne »

Jeg prøvde først å introdusere de gjennom burene sine, men det funka dårlig... Men i dag tok jeg ut Lotti (som forresten har blitt kjempe tam! :grin: ) og lot henne gå rundt i senga, det samme gjode jeg med Svein, og det gikk kjemepe bra! Ikke noe krangling her i gården, og Svein har til og med blitt tammere!
Skal ta med Lotti på en helsesjekk hos dyrlegen i løpet av uka da for å forsike meg om at hun ikke har lus/midd... Hun klør seg mye og det er bedre å sjekke en gang for mye! :cheerful:
Spørsmål: Lotti markere utrolig mye på andre ting som ikke er i buret hennes.. Sånn som feks fjernkontrol, data, mobil, flasker osv... Er det normalt? :crazy:

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: søvn

Post by Matmor »

Markering er noe hanrotter pleier å gjøre mer enn hunrotter. Tissingen hennes kan være stress-relatert, men hvis du likevel skal til veterinær, så kan det være lurt å sjekke for urinvegsinfeksjon. Det pleier ikke å være et problem for unge rotter. Men det koster veldig lite ekstra, og skvettingen er som sagt uvanlig for hunrotter. Du er sikker på at ikke Lotti har noen fine vedheng bak, slik at Svein er hun og Lotti er han? :crazy:

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: søvn

Post by tantepose »

Hehe,noen av mine jenter laget fine striper over det meste uten vedheng. :nottelling:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

hanne
Pinky
Posts: 28
Joined: 01 Jun 2011, 00:51

Re: søvn

Post by hanne »

Er så og si 100% sikker på at Lotti er en jente. Hun er to måneder gammel og jeg kan ikke se noe tegn til baller baki der.. Burde hun ikke hatt det nå hvis hun var en gutt? :crazy: Ser også ut som Lotti hat patter(?) og det har jo hunrottene.
Meeen, Lotti prøver å hoppe opp på Svein bakfra og jager henne bortover senga, åh, herregud, nå ble jeg usikker! Svein jager/dytter Lotti bort da, men...
Vet ikke om det er bevisst markering, men hvis hun går over fjernkontrollen så ligger det ofte igjen en liten dråpe....
Får hvertfall sjekket når vi drar til dyrlegen :cheerful:

Radney
Betarotte
Posts: 624
Joined: 24 Jan 2007, 00:48
Location: Løvstakksiden
Contact:

Re: søvn

Post by Radney »

Ved 2 mnd alder skal baller eller ikke baller være synlig jo :smile2:
mocca, kiara, amira, milano, keisa, selina, lara, zahara, chanel og olivia<3

R.I.P cola, hera, iris, pepsi, pippi, pinky, minni og martine<3

http://www.rottejentene.net
(oppdatert 19.01.2012)

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: søvn

Post by WillyWonka »

Det at lotti homper på den andre rotten handler vel egentlig mest bare om rang i (regner meg jeg blir rettet på om det er feil) :)
Hos meg hender det at Mogwai hoper på Tim, men da blir bare tim sint....
Men tidligere når jeg hadde ørkenrotter, hadde jeg to jenter. og da var det ofte at jeg kunne se Luna hompe på Leia, og i det buret var det Luna som var sjef :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: søvn

Post by Matmor »

Det er helt vanlig at hunrotter prøver å "parre" hverandre under løpetid :cheerful: Hvis du ikke ser noen baller stemmer nok kjønnet på Lotti. Og jeg tror det stemmer at rang kan være av betydning for hvem som humper på hvem, men ungdommelig overmot kan nok også ha noe med saken å gjøre. Det er ikke alltid den mest energiske rotta er den faktiske sjefen. :crazy:

hanne
Pinky
Posts: 28
Joined: 01 Jun 2011, 00:51

Re: søvn

Post by hanne »

Tusen takk for svarene! De var til god hjelp! :grin: Ser veldig stor forskjell på Lotti og Svein da ettersom Lotti er full av energi og løper h-e-l-e tiden, mens Svein er mer ''laid-back'' og rolig :cheerful: Veldig søte sammen da! :roflmao:

Post Reply