Markering på vann- og matskål

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Markering på vann- og matskål

Post by Marit Fosen »

I dag, etter at buret var rengjort og alt skiftet, oppdaget jeg at Per Morten markerte på vann- og matskåla. Tørrfôrrestene var kastet, skålen vasket og nytt fôr tatt oppi. Han rotet i oxbowhjertene som om han sjekket for lukt, deretter tisset han utenpå skålen. Det samme gjorde han med vannskålen. Er dette vanlig adferd?
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Markering på vann- og matskål

Post by Larm »

Mange av mine markere de fleste steder, både jenter og gutter
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Markering på vann- og matskål

Post by wollf »

Har ikke han vært beskyttende ovenfor mat før? Er nok bare litt sånn, denne er min

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: Markering på vann- og matskål

Post by Marit Fosen »

wollf wrote:Har ikke han vært beskyttende ovenfor mat før? Er nok bare litt sånn, denne er min
Jo, han har det. Jeg har dobbelt sett av alt i buret. Det er egentlig rart at ham ikke gjemmer bort mat.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Markering på vann- og matskål

Post by wollf »

e mer vanlig blandt hunner har jeg erfaring av... gutta virker til å være for late til det;)

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Markering på vann- og matskål

Post by Matmor »

Jeg har bare sett markering på matskål én gang før, ved en introduksjon som ikke gikk så bra. Tissing på vannflaske har jeg ikke sett. Men vannskål kan jeg ikke ha i buret. Gutta tror det er kombinert vassebaseng og toalett, spesielt sommerstid.

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: Markering på vann- og matskål

Post by Marit Fosen »

Matmor wrote:Jeg har bare sett markering på matskål én gang før, ved en introduksjon som ikke gikk så bra. Tissing på vannflaske har jeg ikke sett. Men vannskål kan jeg ikke ha i buret. Gutta tror det er kombinert vassebaseng og toalett, spesielt sommerstid.
Det fungerer veldig fint med vannskål. Jeg er litt sånn anti drikkeflaske, vil at dyrene skal ha muligheten til å drikke på en naturlig måte. Kaninene mine har også vannskåler. Siden jeg ikke bruker bunnstrø, bare i dokassene, blir det lite rot. Skålene byttes hver dag, rent vann morgen og kveld. Det er artig å se når de skyller hendene i vannet etter å ha spist bløt mat, og når de vannkjemmer frisyren når de steller seg, da blir det selvfølgelig rent vann når stellet er ferdig :happy: Jeg skal følge nøye med neste gang de blir satt inn i rent bur.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

Post Reply