fee er matagresiv?

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

fee er matagresiv?

Post by wollf »

jeg har fått filmet fee's oppførsel mot andre ved mat. ion tar tilslutt igjen. endelig...
filmen er litt morsom, var egentlig meningen å filme pepperkakekampen
men legg merke til fee som til tross for korrigering går ett ion på nytt, og hun biter tak i rumpa på de andre om de har mat som de prøverr å løpe vekk med

http://www.youtube.com/watch?v=eWQdPyv9 ... XbRVfC5cGz

anita
Gammelrotte
Posts: 2716
Joined: 13 Feb 2004, 19:23
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: ullensaker

Re: fee er matagresiv?

Post by anita »

Jeg ville nok heller vurdert mataggresjonen utfra oppførsel rundt stasjonært tørrfor og ved servering av ferskmat - drakamper gir en veldig opphisset stemning som lett får frem det verste i de med litt steil holdning. I denne filmen er det flere enn Fee som reagerer noe i overkant av det jeg finner akseptabelt hos meg, ihvertfall - men her er det jo bare guttelutter, og da får de hver sin pepperkake, da ...; ingen sure miner her :spise: :giggle:
<:3___)~~~ <:3___)~~~ <:3___)~~~

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: fee er matagresiv?

Post by wollf »

drakampen var vel for å få igjen reaksjonen. orker ikke stå der i timesvis å filme etter negativ adferd. fee er slik som dette i alle situasjoner ved mat, godbiter osv. så lenge det ikke er overflod. eks om de får en brødskalk osv...
det er ikke bare ved mat denne oppførselen kommer frem. ion har fullt av sår på halen, ørn har et revet øre, draxxus har blitt nafset pels av på rumpa og jeg har en blodig finger...
hun er den eneste rotta jeg er skeptisk til å stikke fingene inn til:(

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: fee er matagresiv?

Post by wollf »

jeg aksepterer de andres oppførsel da dette ikke er noe som gjentar seg. selvfølgelig fikk jeg med ion på det værste også, hun har rett og slett blitt lei fee, og hennes oppførsel. ion går overens med alle andre i buret og oppfører seg eksemplarisk mot oss og de andre.
fee er ingen dårlig rotte på noen måte, hun passer bare ikke inn i denne flokken.
jeg har ved flere anledninger sett rotter som ikke passer inn i en flokk, blomstre opp da de kommer inn i en annen.

anita
Gammelrotte
Posts: 2716
Joined: 13 Feb 2004, 19:23
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: ullensaker

Re: fee er matagresiv?

Post by anita »

Ja - bytte av flokk kan bli bra; flere eksemler på det :jepp:
<:3___)~~~ <:3___)~~~ <:3___)~~~

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: fee er matagresiv?

Post by wollf »

får håe det er løsningen her. planen er å sette henne med noen som skal ha rottebaby fra en av mine kull. håper det går

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: fee er matagresiv?

Post by Matmor »

Problemet er vel at rottebabyer blir store en gang. Det er ikke sikkert Fee takler det. Det aller beste hadde kanskje vært om hun fikk en voksen men underdanig burvenninne. Det fungerete her, så lenge Fee ikke fikk for mye guttelukt inn i nesa. Men det er ikke alltid det er så lett å finne den rette matchen når man trenger den. :|

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: fee er matagresiv?

Post by wollf »

det er sant:(
jeg skal se om dette går. venninnen min skal prøve å ha hun og lille lakris hos seg i noen uker å se hvordan fee takler dette. lakris er perfekt da hun e veldig underdannig og fee kjenner henne fra før.
går ikke dette er dette vet jeg ikke hva jeg skal prøve på:(

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: fee er matagresiv?

Post by wollf »

gjør et interessant prosjekt her i dag.
alle fikk en peanøtt hver.
fee tar sin og legge den i huset hun har gjort krav på, så henter hun alle de andre sin og legge i huset. hva skjer om jeg fjerner huset og gir alle en hver?

fee forsvaret huset slik at i går da pixie gikk inn i går fikk hun et hardt rumpebitt... ingen, til og med ikke jeg får ta på huset hennes...

nå da huset er borte løper hun rundt og leter... kanskje man ser henne litt nå også. for hun er kun ute av huset for å hente inn mat.

Post Reply