Rotte vil ikke ut av buret

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Calineb
Pinky
Posts: 8
Joined: 16 Feb 2012, 16:33

Re: Rotte vil ikke ut av buret

Post by Calineb »

Det er langt fra oppdrettere jo. Beklager men jeg er ikke råd til å dra norge rundt for å finne en oppdretter, hvis det var det du mente. Skjer det ikke noe innen en uke eller to så blir det nærmeste Dyrebutikk, da på Lhmr. Det finnes en dyrebutikk i gågata også, utenom Strandtorget Zoo, da jeg heller satser på gågata sin Dyrebutikk, hvor jeg har hørt de er tamme fra du kjøper dem, det jeg helst vil ha, også bra helse.

Anni: Takk for tipset! Skulle gjerne prøvd det :cheerful: men det virker ikke som om at rotta vil bli løfta opp, å da vil jeg ikke tvinge den opp om den kanskje blir utrygg på meg :sadpace: den er ikke så veldig redd som den var, jeg kan stryke han på ryggen litt, akkurat som kos, men ikke lenge før den stikker av. Den er egentlig litt rar siden den ikke vil ut av buret, men den er nesten helt trygg på hånda mi :bleh: den slikker, napper, utforsker, kliver, å snuser på handa mi når jeg har den nedi buret, men om jeg prøve å ta rundt den for å løfte så prøver den å stikke :/
Calineb

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Rotte vil ikke ut av buret

Post by torasrotter »

Det viktigste er at han får en kompis nå :cheerful: Hvis du bor langt unna oppdrettere så får man ta til takke med de tilbudene man har. Selv om det kanskje er dyrebutikk :wink: Det kan være en idè å "tvinge" han inn i genseren din(ha på deg en tynn genser under og en deilig hettegenser utenpå) og la han ligge i fred litt inni der. Gjør gjerne dette flere timer om dagen mens du vasker opp eller ser på tv :cheerful: Da blir han vandt til kropslukten din tillegg til at han blir vandt til bevegelsene dine :cheerful:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Calineb
Pinky
Posts: 8
Joined: 16 Feb 2012, 16:33

Re: Rotte vil ikke ut av buret

Post by Calineb »

Ja, det er sant! :cheerful: hunnrottene jeg hadde før likte veldig godt å sitte på skuldrene mine mens de "kjemte" håre mitt med føttene sine :happy: jeg skulle bare ønske det var en måte jeg kunne fått den opp av buret på? Går det ann at jeg bare løfter den, selv om den ikke vil? :gasp: det er ikke det at jeg er redd den biter meg, men jeg vil bare ikke gjøre noe han ikke vil.. men kanskje det er det som må til? Eller? :trist:
Calineb

anni

Re: Rotte vil ikke ut av buret

Post by anni »

Calineb wrote:Ja, det er sant! :cheerful: hunnrottene jeg hadde før likte veldig godt å sitte på skuldrene mine mens de "kjemte" håre mitt med føttene sine :happy: jeg skulle bare ønske det var en måte jeg kunne fått den opp av buret på? Går det ann at jeg bare løfter den, selv om den ikke vil? :gasp: det er ikke det at jeg er redd den biter meg, men jeg vil bare ikke gjøre noe han ikke vil.. men kanskje det er det som må til? Eller? :trist:
Ja det går fint, løft den forsiktig ut av buret å sitt den på skulderen eller under genseren.
Mulig den blir litt sjokket men det går fort over.
Ha gjerne noen godbiter klar, mais er alltid populært.
:cheer:

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Rotte vil ikke ut av buret

Post by sanca »

Velkommen hit til forumet! :cheer: Det er nok bare å hoppe i det, og "tvinge" rotta ut, gjør som anni sier med godbit klar, så vil det ikke bli noe vond opplevelse for ham. Du må jo før eller siden få ham ut, hvis du har hatt den i to uker er det vel strengt tatt på tide med en burvask :wink:

Ikke sikkert det blir så fryktelig dyrt å reise med buss/tog til Drammen og hente den 6mnd gamle rotta som Tonje Lenore får inn til omplassering. Sjekk litt priser og reisemåter, kanskje det kan gå an...
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Rotte vil ikke ut av buret

Post by Tonje Lenore »

Calineb wrote:Den ble 4 måneder den 3. februar :) hvor holder du til?
Jeg holder til i Lier, fem minutter utenfor Drammen.
Men det skal ikke være noe problem å komme til deg med han, sånn ca hvor langt
fra lillehammer er det snakk om? :cheerful:

Kan du ikke sende meg en pm der så kan vi jo finne ut av hva vi gjør! :cheeeers:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Calineb
Pinky
Posts: 8
Joined: 16 Feb 2012, 16:33

Re: Rotte vil ikke ut av buret

Post by Calineb »

Takk for det sanca! :cheer: skal prøve det! Hehe, har bytta bur i mellomtiden. :bleh:

Anni: Ja, det skal jeg gjøre :cheerful:

Tonje: Done :cheerful:
___________________________________________

Men et spm! Jeg tror kanskje buret vil bli for lite med to hannrotter. Det er et stort marsvinbur, 40cm høyde, men er ikke sikker på lengde, det er iallefal langt nokk til en hanrotte da. Men litt surt om jeg må kjøpe meg nytt bur, hadde et stort hamsterbur før, men det ble for lite til hannrotta mi så jeg kjøpte dette marsvin buret til 500kr for 2uker sider, å har ikke all verdens råd til å kjøpe enda et nytt et! Noen råd? :oops:
Calineb

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Rotte vil ikke ut av buret

Post by Tonje Lenore »

40 cm syns jeg er litt lite for en rotte, jeg veit at Tora selger sitt bur til 500,-
Sjekk her viewtopic.php?f=6&t=13862

Så kan du jo selge marsvinburet ditt og tjene opp det du har brukt :cheer:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Rotte vil ikke ut av buret

Post by torasrotter »

Tonje når skal du i såfall levere denne rotta dit?? Jeg kan ikke sende det i posten skjønner du, men hvis vi kunne kombinert det med tur til Dk, så kunne vi jo fått buret hele veien opp :cheerful:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Rotte vil ikke ut av buret

Post by Tonje Lenore »

Nå ble det mest sannsynligvis rotte fra dyrebutikk har jeg fått vite, mer enn det aner jeg ikke.
Men ja, det er mulig å samslå DK turen vår med å frakte buret også :cheerful:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Post Reply