Sorg etter død burkompis?

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Lillelunde
Sover i do
Posts: 265
Joined: 21 Nov 2010, 15:30
Location: Stavanger, Rogaland

Sorg etter død burkompis?

Post by Lillelunde »

Hei dere! For litt over en uke siden døde Jessi. Tisha og Jessi gjorde alt sammen, sov sammen, hentet mat til hverandre, lekte sammen, alt! Når Jessi ble syk var Tisha ennå mer oppi henne, hun skulle vaske henne, passe på henne, holde henne varm, leke med henne når hun ville leke.. Har Snuski og Trampe og som er jenter, men de er mer en duo for seg selv, og etter Jessi døde har Tisha meldt seg ut av rotteklubben :oops: Hun ligger for seg selv, kommer en av de andre og legger seg med henne går hun bort og legger seg alene, når hun kommer ut av buret legger hun seg i teppet hvor jessi alltid la seg for å sove, hun løper rundt å leter etter henne hele tiden :trist: Jeg ville jo ikke vise Jessi til de andre rottene, men skjønner nå at jeg kanskje burde. tok jo jessi i et eget bur når hun var på sitt værste og trengte ekstra mye pleie og varme, og da kom hun jo alltid tilbake, så er som Tisha tror at Jessi er her ennå, bare hun er i sykeburet.. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå, mamma vil ikke ha flerne rotter for hun synes det var så vondt med det som skjedde med Jessi... Tenkte at kanskje et par små luringer kunne fått opp livsgleden til Tisha igjen.. Er så trist :trist:
Er det noen som har erfart noe med dette? Hun har forresten gått ned 20g på disse dagene...
Benedicte med 6 søte haler
Lola, Blomst, Flora, Betty, Snuski og Erling

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Sorg etter død burkompis?

Post by Matmor »

Stakkar sørgende rotte :sad: Det høres veldig ut som om hun reagerer med tap av livslyst. Hvis du har muligheten til å skaffe noen småtroll som hun kanskje kan ta seg av høres det ut som en fin løsning. Uansett om det virker eller ikke har du i alle fall forsøkt da. Krysser fingre for at det ordner seg for alle parter. :cheerful:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Sorg etter død burkompis?

Post by wollf »

hvor gammel er hun?
huff.. jeg bruker å la mine hilse på den avdøde. gjør det med alle mine dyr, sånn at de får vite hva som har skjedd.
jeg aner ikke hva man kan anbefale. gi henne babygrøt på glass og håp hun får i seg næring og komemr over dette

Lillelunde
Sover i do
Posts: 265
Joined: 21 Nov 2010, 15:30
Location: Stavanger, Rogaland

Re: Sorg etter død burkompis?

Post by Lillelunde »

Hun ble 19 mnd i går. Har gitt henne litt babygrøt nå, men hun tar ikke skikkelig av slk hun gjorde før, er så trist å se henne slik, hun ligger nå i teppet til jessi og ser mot der sykeburet brukte å stå :trist: Skal prøve å få overtalt mamma til å være med på å skaffe et par småtroll, er trist at Tisha skal være slik nå :sadpace:
Håper hun ikke dør av sorg iallefall, om det går hos rotter.. Stakkars lille klumpen min
Benedicte med 6 søte haler
Lola, Blomst, Flora, Betty, Snuski og Erling

Post Reply