Jonas markerer over alt og biter Erling..

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Jonas markerer over alt og biter Erling..

Post by wollf »

5-6 uker var han ikke. for han bodde enda her da. og det tok noen mnd før han reagerte hos tora også:)

Vitania
Klatrer på møblene
Posts: 528
Joined: 11 Jun 2011, 14:15
Location: Bergen
Contact:

Re: Jonas markerer over alt og biter Erling..

Post by Vitania »

Okei, da har jeg bare misforstått eller fått feil info. Men liten var han, jeg fikk han jo når han var fire mnd, og da hadde han vært slik en stund.
:rotte14: -Vitania, uten noen rottetasser. :rompe:
https://sites.google.com/site/vtaniasrattery/

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Jonas markerer over alt og biter Erling..

Post by wollf »

tror vi må ta dette et annet sted;) men du fikk han i august?

Vitania
Klatrer på møblene
Posts: 528
Joined: 11 Jun 2011, 14:15
Location: Bergen
Contact:

Re: Jonas markerer over alt og biter Erling..

Post by Vitania »

Ja, 27. eller 28. august. :cheer:
:rotte14: -Vitania, uten noen rottetasser. :rompe:
https://sites.google.com/site/vtaniasrattery/

Lillelunde
Sover i do
Posts: 265
Joined: 21 Nov 2010, 15:30
Location: Stavanger, Rogaland

Re: Jonas markerer over alt og biter Erling..

Post by Lillelunde »

Står det noen plass hva som skjer med hannrottene i løpet av livet? Når de utvikler seg og hvordan. Er veldig nyskjerrig, for guttene sin personlighet er jo helt annerledes enn jentene sin, og dette er det første paret mitt med gutterotter så tror det er på tide å sette meg inn i forskjellige ting slik jeg kan se etter sykdommer o.l
Også en ting til. Skal jeg vaske de godt før jeg lar de møte hverandre igjen? Tenkte jeg skulle ha et par timer til dagen oppå et bord som er ukjent for de, legge et teppe over med masse leker. Introduksjon på nytt blir det nesten. Dårlig eller dum idé? De blir jo såklart under oppsyn hele tiden, syns det er litt dumt at de skal være alene i en uke før Jonas mister manndommen sin...
Benedicte med 6 søte haler
Lola, Blomst, Flora, Betty, Snuski og Erling

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Jonas markerer over alt og biter Erling..

Post by wollf »

heller alene enn at de sloss. se på matmor sin side. det står mye bra der

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Jonas markerer over alt og biter Erling..

Post by Matmor »

Også en ting til. Skal jeg vaske de godt før jeg lar de møte hverandre igjen? Tenkte jeg skulle ha et par timer til dagen oppå et bord som er ukjent for de, legge et teppe over med masse leker. Introduksjon på nytt blir det nesten. Dårlig eller dum idé? De blir jo såklart under oppsyn hele tiden, syns det er litt dumt at de skal være alene i en uke før Jonas mister manndommen sin...
Det kommer helt an på hvordan de pleier å oppføre seg utenfor buret. Hvis alle skadene har skjedd i buret kan de sikkert treffes utenfor hver dag. Men de må ikke inn i samme bur før Jonas er kastrert.

Hvis Jonas har skadet Erling utenfor buret får de heller luftes hver for seg, og bytte på å bo i sykeburet til du får kastrert.

Lillelunde
Sover i do
Posts: 265
Joined: 21 Nov 2010, 15:30
Location: Stavanger, Rogaland

Re: Jonas markerer over alt og biter Erling..

Post by Lillelunde »

Det har aldri skjedd noe utenfor buret mellom de, annet enn vasking, lek og kos, er bare inni buret. Sykeburet er alt for lite for Erling, han er dobbelt så stor som Jonas, men er helt passelig tll Jonas synes jeg, prøver ikke å få seg ut iallefall, noe erling prøvde på. Skal se om jeg får låne et større bur av noen,eller bruke gitteret til det gamle buret jentene gnagte hull i bunnen på :nottelling: Gleder meg til alt er over og de kan bli venner igjen! Takker for masse flotte svar fra alle sammen :grin:
Benedicte med 6 søte haler
Lola, Blomst, Flora, Betty, Snuski og Erling

Lillelunde
Sover i do
Posts: 265
Joined: 21 Nov 2010, 15:30
Location: Stavanger, Rogaland

Re: Jonas markerer over alt og biter Erling..

Post by Lillelunde »

Jonas ble kastrert og jeg ser ingen endring bortsett fra at han biter meg og. Prøvde med guttene i dag igjen og Erling fikk et skikkelig bitt, han blør nonstop fra øyet. Har snakket med vet og de sier jeg bare skal dryppe med øyedråper? De slåss hele tiden, jeg er så lei, det ser ikke ut som hormonene var årsaken... Er jeg helt teit som tenker på å avlive han og kastrere Erling og putte han med jentene? Har prøvd med Jonas og jentene og, men det funker ikke, han er bare slem og ond tvers igjennom... :trist: Har til og med prøvd med guttene til søskenbarnet mitt, det funker bare ikke... Kan ikke ha en rotte som biter meg og alle rottene han treffer... Er det galt av meg og avlive han?
Benedicte med 6 søte haler
Lola, Blomst, Flora, Betty, Snuski og Erling

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Jonas markerer over alt og biter Erling..

Post by wollf »

nei. det synes jeg ikke. han virker ikke som han har det helt bra. jeg ville avlivet i allefall.

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Re: Jonas markerer over alt og biter Erling..

Post by lucas »

Jeg er enig med Wollf her, dette er ikke noe ålreit for han selv eller noen rundt seg. Støtter deg i at beste løsning nå nok vil være og avlive.

Lillelunde
Sover i do
Posts: 265
Joined: 21 Nov 2010, 15:30
Location: Stavanger, Rogaland

Re: Jonas markerer over alt og biter Erling..

Post by Lillelunde »

Aldri lett med avliving.. Huff, tar han til dyrlegen igjen i morgen da, det var verdt et forsøk! Takker for svar :smile:
Benedicte med 6 søte haler
Lola, Blomst, Flora, Betty, Snuski og Erling

Post Reply