Redd liten frøken.

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Urokråka
Sofaspiser
Posts: 159
Joined: 23 Mar 2012, 00:21
Location: Nittedal
Contact:

Redd liten frøken.

Post by Urokråka »

For 1 1/2 uke siden hentet jeg en liten 6 ukers gammel frøken. På dyrebutikk da oppdretteren til den andre jeg hadde hjemme ikke hadde flere jenter.
Hun har ant ikke blitt håndtert i det hele tatt. Dyrebutikken jeg fikk hun fra hadde fått hun fra en annen butikk der rottene ikke ble tatt vare på.
Hun er lettere å få tak i nå,men hun viser absolutt ingen interesse for å ta kontakt med meg.
Når hun er inne i genseren min eller sitter i hetten min er hun hele tiden på jakt etter en utvei.
Noen tanker om dette mht til å få hun trygg?
Slikker gjerne grøt fra fingrene mine.

Den andre er like gammel,har masse lopper i blodet,men setter stor pris på litt kos :)

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Redd liten frøken.

Post by tantepose »

Bare i fulle farta,hun høres ut til å bli helt fin! :cheerful: Kan ta litt tid,men damer i alle aldre har ofte alt mulig de skal undersøke. :wink:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

utmeldt

Re: Redd liten frøken.

Post by utmeldt »

Fortsett slik som du har gjort, ha henne i gensern, gi henne grøt av fingrene dine osv. tilslutt vil hun nok assosiere deg med gode ting og slutte å være redd :cheer:

Noen rotter trenger litt tid på å bli trygge, og noen rotter blir aldri helt trygge på mennesker. Desverre er det ganske vanlig hos dyrebutikkrotter som ikke har hatt det så greit eller som har vært lite håndtert...

Urokråka
Sofaspiser
Posts: 159
Joined: 23 Mar 2012, 00:21
Location: Nittedal
Contact:

Re: Redd liten frøken.

Post by Urokråka »

Rare dyret! Nå glemte hun at hun var redd når jeg skulle kose med dem i kurven og lukket øynene og bare koste seg :)

utmeldt

Re: Redd liten frøken.

Post by utmeldt »

Så bra :cheer:
:liker:

Post Reply