hjelp!! biting

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

frida!
Pinglerotte
Posts: 37
Joined: 29 May 2012, 01:52
Location: trondheim

Re: hjelp!! biting

Post by frida! »

:cheerful: Fint at noen kan hjelpe meg :cheerful:
Hilsen Frida og rattusene

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: hjelp!! biting

Post by WillyWonka »

tantepose wrote:Klarer du å ikke dra til deg hendene er det best.Pip og si ifra at det ikke er lov å bite mor!Fortsett å kose,klø og leke med dem.La dem skjønne at de ikke blir kvitt deg om de gnafser litt.Ta dem også gjerne opp når de gjør dette,si at nei det er ikke lov,og kos litt.Sett dem inn i buret igjen og lek litt med dem.Gi også noen godbiter etterpå.Så vil de skjønne at det er du som bestemmer og at du egentlig er ganske morsom og grei. :wink: :cheerful:

uhm.... Blir ikke det som å gi dem belønning for å bite?
"om vi biter mor, får vi ekstra kos"
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

frida!
Pinglerotte
Posts: 37
Joined: 29 May 2012, 01:52
Location: trondheim

Re: hjelp!! biting

Post by frida! »

Vet ikke, kanskje man kan gi godbiten til rotta når han har skjønt at det ikke er pent å bite mor :cheer:
Hilsen Frida og rattusene

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: hjelp!! biting

Post by WillyWonka »

joda.. men hvordan vet du det...?
Han biter, du piper.. han skvetter og får en godbit? høres ut som belønning :D
Tim var litt i uballanse når jeg prøvde intro med han og en rotte som het demon. når han da bet etter fingrene mine, satt jeg han inn i buret igjen og holdt på videre med de andre guttene mine.
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

frida!
Pinglerotte
Posts: 37
Joined: 29 May 2012, 01:52
Location: trondheim

Re: hjelp!! biting

Post by frida! »

smart! må nok prøve i noen dager/uker/månder har ikke peiling på hvor lang tid det kommer til å ta..
de er fortsatt litt skye mot mennesker men når de prøver å klype i fingrene mine så piper jeg og prøver og kose med de. Den ene er veldig sky, den ligger i en boks som er dekket med fleece og når jeg åpner boksen piler han ut og gjemmer seg en annen plass, og når jeg lukker boksen igjen fyker han tilbake i boksen.. :sneak: den andre er ikke så sky men den vil fortsatt ikke løftes opp. Det hjelper og få de fram med babygrøt :cheerful: men vil gjerne holde dem også :trist2:
Hilsen Frida og rattusene

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: hjelp!! biting

Post by Tonje Lenore »

Ta en ting av gangen, første du tenker på nå er å faktisk få de til å stole på deg, de har kommet i nytt hjem og alt er annerledes.
Gi dem litt tid, og ikke stress dem ved at du føler at du må holde dem osv, de kommer til å like og bli hold til slutt,
eneste de trenger er tid til å venne seg til det som er nytt, venne seg til deg og stole på deg.
Dette kommer med tiden og til slutt får du gode koserotter som liker å bli holdt :kisses:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

frida!
Pinglerotte
Posts: 37
Joined: 29 May 2012, 01:52
Location: trondheim

Re: hjelp!! biting

Post by frida! »

Det var fint å høre :cheer:
Hilsen Frida og rattusene

Vitania
Klatrer på møblene
Posts: 528
Joined: 11 Jun 2011, 14:15
Location: Bergen
Contact:

Re: hjelp!! biting

Post by Vitania »

WillyWonka wrote:joda.. men hvordan vet du det...?
Han biter, du piper.. han skvetter og får en godbit? høres ut som belønning :D
Tim var litt i uballanse når jeg prøvde intro med han og en rotte som het demon. når han da bet etter fingrene mine, satt jeg han inn i buret igjen og holdt på videre med de andre guttene mine.
Når mine biter, som de gjorde før, så peip jeg, løfta de opp koste ekstra med de og gav godbit, som tantepose foreslår. Her er det nå ingen som biter. Wookie kan bli litt ivrig når han leker og da gjør jeg akkurat det samme og han slutter med en gang.
Man plukker jo bare rotta opp om den slipper når du piper. Det må de få belønning for så den skjønner at det er bra gjort.
Her fungerte det iallefall supert. :cheer:
:rotte14: -Vitania, uten noen rottetasser. :rompe:
https://sites.google.com/site/vtaniasrattery/

frida!
Pinglerotte
Posts: 37
Joined: 29 May 2012, 01:52
Location: trondheim

Re: hjelp!! biting

Post by frida! »

Det går ikke å holde rottene :sadpace: de sparker og biter hvis jeg prøver og holde de..
Hilsen Frida og rattusene

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: hjelp!! biting

Post by tantepose »

Når mine biter, som de gjorde før, så peip jeg, løfta de opp koste ekstra med de og gav godbit, som tantepose foreslår. Her er det nå ingen som biter. Wookie kan bli litt ivrig når han leker og da gjør jeg akkurat det samme og han slutter med en gang.
Man plukker jo bare rotta opp om den slipper når du piper. Det må de få belønning for så den skjønner at det er bra gjort.
Her fungerte det iallefall supert.
Jepp :cheerful:

vær tålmodig,det kommer etterhvert,les det jeg skrev inatt. :wink:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Vitania
Klatrer på møblene
Posts: 528
Joined: 11 Jun 2011, 14:15
Location: Bergen
Contact:

Re: hjelp!! biting

Post by Vitania »

Om du ikke kan holde de enda så begynner du med piping når de biter. Da blir de iallefall usikker.
Om de stopper å bite når du piper prøv å gi de en godbit. Etterhvert kan du nok holde de, og da får du prøve å kose litt med de. :cheerful:

Holder selv på med en rotte som ikke kan holdes eller noe, men han biter ikke da.
:rotte14: -Vitania, uten noen rottetasser. :rompe:
https://sites.google.com/site/vtaniasrattery/

Mai Shi
Pinky
Posts: 7
Joined: 02 Jun 2012, 20:38
Location: Årnes

Re: hjelp!! biting

Post by Mai Shi »

Hr. Rottesen fikk jeg , fordi han egentlig var for gammel til å temmes mente de men han er snillere enn en blomst nå :bleh: det jeg gjorde mye også, før jeg løftet masse i han var å sitte med hånden inne i buret mens jeg godsnakket, så han kunne komme å hilse når han ville, uten å føle seg presset! når han kom til meg fikk han godbiter og om han turte en klapp. når dette ikke var et problem begynte jeg å løfte han.
Husk at rotter er veldig smarte, og du kan faktisk lære dem nesten like mye triks som en hund. Før kom han når jeg ropte navnet hans tilogmed! dessverre glemte han dette når en venninne måtte passe han et halvt år :trist:

frida!
Pinglerotte
Posts: 37
Joined: 29 May 2012, 01:52
Location: trondheim

Re: hjelp!! biting

Post by frida! »

takk for svar :angel:
Hilsen Frida og rattusene

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: hjelp!! biting

Post by wollf »

men vitania du måtte vel kastrere han får å få han til å ikke bite? hadde vel ikke noe med godbiter å gjøre?

Vitania
Klatrer på møblene
Posts: 528
Joined: 11 Jun 2011, 14:15
Location: Bergen
Contact:

Re: hjelp!! biting

Post by Vitania »

Wookie, ja, men jeg snakker ikke om Wookie, Wollf. Og Wookie beit ikke av frykt eller noe, han beit fordi han ønsket å skade noen og fordi han var super frustrert.
Jeg snakker om Pestus og Champis, når jeg først fikk de fra dyrebutikken så beit de, men det gjør de ikke nå lenger. De brukte jeg denne teknikken på og det funket supert.
:rotte14: -Vitania, uten noen rottetasser. :rompe:
https://sites.google.com/site/vtaniasrattery/

Post Reply